جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 120958 12:08 1399/09/02
قیمت های فعلی در بازار خودرو واقعی نیست

قیمت های فعلی در بازار خودرو واقعی نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت های فعلی در بازار خودرو واقعی نیست

قیمت های فعلی در بازار خودرو واقعی نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، ولی اله بیرقی با بیان اینکه نمایشگاه‌های خودرو جزو مشاغل گروه دو بوده و از روز یکم آذر به مدت دو هفته تعطیل هستند، اظهار کرد: بازار خودرو نسبت به یک ماه گذشته با ریزش قیمت و همچنین ریزش معاملات مواجه شده به طوری که تعداد معاملات در اراک حدود ۷۰ درصد و قیمت ماشین های داخلی بسته به نوع ماشین بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در یک بازه زمانی حباب شدیدی در بازار خودرو ایجاد شد که در این مدت کمی از این حباب کاسته شده، از طرفی شرکت های خودروساز ثبت نام و عرضه خودرو به قیمت کارخانه را آغاز کردند که این موارد سبب کاهش قیمت ایجاد شده در بازار خودرو شد. اگر این کارخانجات در گذشته این اقدام را انجام می‌دادند عرضه و تقاضا بهم نمی‌خورد و بازار خودرو و قیمت ها به وضعیت امروز نمی‌رسید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اراک اضافه کرد: همچنین از طرفی انتخابات آمریکا نیز بر این بازار تاثیر داشت در حالی که این انتخابات نباید بر بازار خودروی داخلی تاثیر داشته باشد.

بیرقی ادامه داد: با توجه به تجربیات گذشته، وقتی قیمت محصولی افزایش پیدا کند به سختی به حالت قبل باز می‌گردد، اما پیش بینی می شود در صورتی که اقتصاد کشور بهبود پیدا کند می‌توان به بهبود بازار خودرو نیز امیدوار بود چراکه قیمت های فعلی در بازار خودرو یا مسکن و … هیچکدام واقعی نیستند، قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومانی پراید نشان از وجود مشکل در اقتصاد کشور دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر فروشندگان واقعی خودرو در بازار وجود دارند و توصیه می‌شود پیش از اینکه تنش جدیدی در بازار ایجاد شود خریداران واقعی، خرید خود را انجام دهند. نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده این بازار داشت، اما در حال حاضر فروشندگان ماشین های خود را با قیمتی کمتر نسبت به یک ماه گذشته بر ای فروش عرضه می کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اراک گفت: واردات خودرو تاثیری در بازار خودروهای داخلی ندارد، اما در خودروهای هم ردیف خود می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد همانگونه که در حال حاضر نیز قیمت ماشین های خارجی با افت مواجه شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |