سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 138754 18:41 1400/02/01
قیمت نفت تحت تاثیر آمار افزایش کرونا

قیمت نفت تحت تاثیر آمار افزایش کرونا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت نفت تحت تاثیر آمار افزایش کرونا

قیمت نفت تحت تاثیر آمار افزایش کرونا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش 25 صدم درصدی و 17سنت کاهش داشت و به قیمت66 دلارو77سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با افزایش 1.72درصدي وبا 2یک دلارو 9سنت افزایش به 64 دلارو 48سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش 41 صدم درصدی و25 سنت کاهش به61دلارو54 سنت رسید.

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، برای دومین روز کاهش پیدا کرد.

راویندرا رائو، نایب رییس کالاها در شرکت کوتاک سکیوریتیز اظهار کرد: هند یک مصرف کننده بزرگ نفت است و بنابراین افزایش آمار کرونا در این کشور و محدودیتهای وضع شده به دورنمای تقاضا ضربه می زند. بازار جهانی نفت با برنامه اوپک و متحدانش برای افزایش عرضه در ماههای آینده به خوبی تامین مانده است و بنابراین اگر دورنمای تقاضا به شکل قابل ملاحظه ای بهبود پیدا نکند، قیمتها ممکن است تصحیح شوند

هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، روز چهارشنبه آمار روزانه قربانیان کووید ۱۹ را ۲۰۲۳ نفر و آمار مبتلایان جدید را ۲۹۵ هزار اعلام کرد. این کشور با بحران تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی روبروست و بخشهای وسیعی از هند اکنون به دلیل موج دوم پاندمی در قرنطینه هستند.

عامل دیگری که باعث واکنش منفی بازار شد، آمار موسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت خام و سوختهای تقطیری آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ آوریل افزایش داشته است. ذخایر نفت خام آمریکا ۴۳۶ هزار بشکه افزایش پیدا کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر به میزان سه میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ اظهار کرد: جدیدترین آمار ابتلا به کرونا بسیاری از معامله گران را که با پیش بینی فصل رانندگی تابستانی موفق آمریکا مشغول خرید معاملات بودند را غافلگیر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دو منبع آگاه در اوپک پلاس اظهار کردند نرخ پایبندی این گروه به توافق کاهش تولید در مارس به ۱۱۳ درصد رسید. نرخ پایبنید اعضای اوپک ۱۲۴ درصد و نرخ پایبندی تولیدکنندگان غیراوپک، ۹۳ درصد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |