جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 129642 12:18 1399/10/30
قیمت منطقی مرغ حداکثر ۲۲ هزار تومان است

قیمت منطقی مرغ حداکثر ۲۲ هزار تومان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت منطقی مرغ حداکثر ۲۲ هزار تومان است

قیمت منطقی مرغ حداکثر ۲۲ هزار تومان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، بازار مرغ بعد یک هفته ثبات بار دیگر شاهد افزایش قیمت است، مرغداران مدعی هستند قیمت خرید مرغ از آن‌ها تغییری نداشته و افزایش قیمت در بازار نتیجه سودجویی برخی از خرده فروشان در سطح شهرها است.

حبیب اسدالله نژاد، درباره آخرین وضعیت قیمت و تامین مرغ، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ از مرغداران درب مرغداری به طور متوسط 15 هزار تومان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: خرید مرغ به قیمت مذکور از مرغداران در حالی است که قیمت تمام شده هر کیلوگرم از آن 17 هزار و 500 تومان است.

اسدالله نژاد بخشی از بالا بودن هزینه تمام شده تولید و زیان مرغداران را مربوط عدم تامین نهاده دامی به میزان نیاز مرغداران عنوان کرد.

وی افزود: دولت 4 کیلوگرم نهاده برای تولید هر کیلوگرم مرغ در یک دوره 40 روز را در اختیار مرغداران قرار می‌دهد در حالی که مرغ در این سن به وزن تقاضای بازار نمی‌رسد.

به گفته اسدالله نژاد؛ بازار داخلی به دنبال مرغ‌های با وزن حداقل 2.100 تا 2.200 کیلوگرم است و وزن‌های کمتر از این مشتری ندارد.

وی تصریح کرد: مرغدار مجبوراند مرغ را تا وزن بازار پسند در واحد نگهداری کنند که زمان آن به بیش از 40 روز و دان مورد نیاز برای مصرف به بیش از 4 کیلوگرم می‌رسد.

اسدالله نژاد شرایط جوجه‌ریزی و تولید مرغ را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در تامین مرغ مورد نیاز بازار مصرف هیچ مشکلی نداریم و حتی زیر ساخت‌ها برای افزایش تولید نیز مهیا است.

وی تاکید کرد: هر زمان که دولت تصمیم به صادرات یا افزایش عرضه مرغ در بازار داخل بگیرد ما می‌توانیم در کمتر از 45 روز تولید را بالا ببریم.

اسدالله نژاد این موضوع را نیز مورد تاکید قرار داد که به رغم آمادگی مرغداران برای افزایش تولید با هدف صادرات این مهم نیاز به فراهم کردن شرایط و زمینه‌های لازم دارد.

وی از جمله این شرایط را ثبات در قوانین و مقررات صادراتی و برنامه‌ریزی بلند مدت برای جلب اعتماد از دست رفته مشتریان خارجی برشمرد.

اسدالله نژاد تصمیمات یک شبه را آفت صادرات مرغ دانست که در سال‌های اخیر اثرات جبران ناپذیری را به اعتبار تجارت این کالا زده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |