سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 118667 15:49 1399/08/17
قیمت مصوب گوجه فرنگی و پیاز اعلام شد

قیمت مصوب گوجه فرنگی و پیاز اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت مصوب گوجه فرنگی و پیاز اعلام شد

قیمت مصوب گوجه فرنگی و پیاز اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا؛ قیمت برخی از اقلام محصولات سبزی و سیفی در هفته‌های اخیر افزایش قابل توجه یافته است. کارشناسان بخشی از افزایش قیمت را مربوط به تغییر فصل و بخش دیگر آن را مربوط به سودجویی برخی از واسطه‌ها در بازار می‌دانند.

اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی برای کنترل بازار، در فاصله زمانی مشخص نرخ‌های انواع میوه و سبزی را مصوب و اعلام می‌کند. اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، درباره آخرین نرخ‌های مصوب دو محصول گوجه فرنگی و پیاز که این روزها از نوسان قیمت‌ بالایی روبه‌رو شده‌اند، گفت: در بین محصولات سبزی و تره‌بار گوجه فرنگی با افزایش قیمت در هفته‌های اخیر را تجربه کرده‌است.

وی ادامه داد: عمده دلیل افزایش قیمت این محصول مربوط به تغییر فصل است،‌ اما واسطه‌های سودجو نیز نقش مهمی در افزایش قیمت آن داشته‌اند.

کارگر با اشاره به تعیین نرخ‌های مصوب از سوی اتحادیه برای عرضه این محصولات با هدف کنترل بازاراظهار کرد: بر اساس آخرین نرخنامه هر کیلوگرم گوجه بسته به کیفیت از 7 تا 11 هزار تومان به مغازه‌دارها عرضه می‌شود.

وی نرخ مصوب هر کیلوگرم پیاز شیری را 6 تا 5 هزار تومان، پیاز قرمز را 5 تا 7 هزار تومان و پیاز زرد را 5 تا 6 هزار تومان اعلام کرد.

کارگر یادآور شد: بر اساس مصوبه قانونی هر مغازدار می‌تواند 35 درصد سود برای فروش محصول سود قائل شود. رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ابراز امیدواری کرد 10 تا 15 روز آینده با ورود محصولات سبزی و صیفی جنوب کشور به بازار شهرهای بزرگ شاهد کاهش قیمت قابل توجه در این محصولات باشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |