جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 127090 13:11 1399/10/10
قیمت مس در سال جاری 50 درصد گران شد

قیمت مس در سال جاری 50 درصد گران شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت مس در سال جاری 50 درصد گران شد

قیمت مس در سال جاری 50 درصد گران شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، عبدالله اقبالی در مورد خبر استفاده زوج‌های جوان از حلقه‌های مسی اظهار داشت: در تهران خبری مبنی بر اینکه زوج‌هایی از حلقه‌های مسی برای ازدواج استفاده کنند به ما نرسیده اما با توجه به گرانی طلا امکان این موضوع وجود دارد.

اما مس با توجه به خصوصیاتش که خیلی زود حالت خود را از دست می‌دهد و سیاه می‌شود، حلقه‌ای نیست که به طور بلندمدت در دست نگه داشته شود. به همین علت فکر نمی‌کنم که چنین موضوعی صحت داشته باشد.

وی افزود: مس مانند طلا یا نقره نیست که اتفاقی برای آن نیفتد، امکان دارد با مواد براق کننده آن را به طور موقت تعمیر کنند اما نمی‌تواند به طور بلند‌مدت باقی بماند.

وی افزود: ظرف مسی باید قلع اندود شود تا قابل مصرف باشد در غیر اینصورت خاصیت سمی دارد، قیمت قلع نیز بسیار گران و شمش وارداتی است. به علت گرانی قلع پوشش آن روی مس را با ضخامت کمتری انجام می‌دهند که ضعیف‌تر است اما مسلما میزان قلع اندودی باید به میزان استاندارد انجام شود. بعد از مدتی استفاده، دوباره این کار را باید تکرار کرد.

رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین تهران تصریح کرد: ظروف و اقلام مسی از ابتدای سال تا به امروز حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. تقاضا نیز در همین مدت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد افت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از تولیدکنندگان این صنف نمی‌توانند حتی برای ۲۰ روز آینده خود برنامه‌ریزی کنند چراکه قیمت فلزات به قیمت جهانی وابسته است و قیمت جهانی نیز به قیمت ارز مربوط می‌شود. بنابراین با تغییر قیمت دلار، قیمت تمام شده و فروش نیز تغییر می‌کند.

اقبالی همچنین افزود: قیمت مس خام به کیلویی ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان رسیده است این جدا از فرآوری است که بعد از آن روی آن انجام می‌شود تا به ظرف یا دیگر اقلام مسی تبدیل شود. در چنین شرایطی مردم به همان ظروف استیلی، بلوری یا چینی رو می‌آورند.

وی یادآوری کرد: با توجه به گرانی مس، در صنعت هم به مشکل بر می‌خوریم بطوریکه برای تهیه کابل‌های مسی توانایی خرید تولیدکننده بسیار پایین است. باید به صورت مدت‌دار مواد اولیه را بگیرد تا بعد از فروش محصول، بتواند پول مس را پرداخت کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |