پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1526 15:24 1393/02/06
قیمت طلا در کوتاه مدت روندی نزولی خواهد داشت

قیمت طلا در کوتاه مدت روندی نزولی خواهد داشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت طلا در کوتاه مدت روندی نزولی خواهد داشت

قیمت طلا در کوتاه مدت روندی نزولی خواهد داشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تحلیلگر ارشد کیتکو نیوز تاکید کرد، قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده نیز روندی نزولی خواهد داشت ولی بحران اوکراین مانع از کاهش شدید قیمتها خواهد شد .
به گزارش مارکت واچ، "جیم وایکوف" کارشناس ارشد کیتکو نیوز تصریح کرد، پیش بینی من این است که شرایط اوکراین رو به تنش زدایی پیش نخواهد رفت و طی روزهای آینده تنش در روابط روسیه و غرب افزایش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش وی افزود: بحران اوکراین مانع از این خواهد شد که قیمت طلا به طور چشمگیری کاهش یابد ولی روند قیمت طلا در روزهای آینده نیز نزولی خواهد بود.
انتشار آمارهای اقتصادی در آمریکا طی روزهای آینده نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.
شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا امروز جمعه منتشر شد. نشست فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است روزهای 29 و 30 آوریل برگزار شود.
در صورت کاهش محرک پولی فدرال رزرو آمریکا در نشست آتی فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد خواهد شد. فدرال رزرو در سه نشست قبلی خود 30 میلیارد دلار از محرک پولی را کاهش داده است.
 تشدید بحران اوکراین قیمت طلا را منفجر خواهد کرد
کارشناس ارشد موسسه مالی آر بی سی کاپیتال تاکید کرد، ادامه بحران اوکراین و تشدید تنش در روابط روسیه و غرب می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد.
به گزارش سی ان بی سی، جورج گرو تحلیلگر برجسته موسسه آر بی سی کاپیتال تصریح کرد، یکی از مهمترین عرضه کنندگان و تولید کنندگان طلا و پلاتین روسیه است.
اگر روسیه با تحریم روبرو شود و مشکلات در اوکراین تشدید شود و اعتصاب های کارگری در آفریقای جنوبی ادامه یابد این عوامل موجب انفجار قیمت طلا در بازارهای جهانی خواهد شد و قیمت این فلز زرد با افزایش چشمگیری روبرو می شود.
بر اساس این گزارش سازمان زمین شناسی انگلیس اعلام کرد، روسیه چهارمین تولید کننده بزرگ طلای جهان به شمار می رود و 7 درصد کل عرضه طلای جهان را در اختیار دارد.
اگر روسیه بیشتر از این در اوکراین درگیر شود آمریکا و اروپا تحریم های بیشتری را ضد مسکو اعمال خواهند کرد./م
 سطح مقاومتی قیمت طلا 1303 دلار است
 تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1303 دلار خواهد بود.
به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، سطح حمایتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1286 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا وجود خواهد داشت.
بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از افزایش چشمگیر در اواسط ماه مارس و رسیدن به رکورد 1392 دلاری بار دیگر به شدت کاهش یافته و به کانال 1200 دلاری وارد شده است. قیمت طلا در روزهای گذشته بین 1286 تا 1333 دلار در نوسان بوده است.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اگر قیمت طلا بتواند سطح مقاومتی 1303 دلاری را بشکند به زودی می تواند به 1307 دلار و قیمت های بالاتر نیز دست یابد. در صورت شکسته شدن سطح حمایتی 1286 دلاری نیز قیمت طلا به کمتر از 1276 دلار تنزل خواهد یافت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |