پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 126171 09:29 1399/10/04
قیمت طلا به 1875 دلار رسید

قیمت طلا به 1875 دلار رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت طلا به 1875 دلار رسید

قیمت طلا به 1875 دلار رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، به دنبال تضعیف ارزش دلار و در حالی که پس از انتشار آمارهای اقتصادی نگران کننده سرمایه گذاران امید بیشتری به نهایی شدن بسته محرک مالی آمریکا بسته اند، قیمت طلا روز پنجشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد رشد به 1875 دلار و 61 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز نیز 0.2 درصد رشد داشت و به 1881 دلار و 20 سنت رسید.

مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس گفت: «به دلیل تضعیف دلار و مشاهده گونه جدید ویروس کرونا که می تواند روند ترمیم اقتصادی را از مسیر خارج سازد و سبب اقدامات محرک اقتصادی بیشتری شود، قیمت طلا در مسیر افزایشی قرار گرفته است.» خبرها در مورد احتمال امضای توافق تجاری میان انگلیس و اتحادیه اروپا برای کاهش تبعات برگزیت سبب افزایش ارزش یورو و پوند انگلیس شده و دلار را تضعیف کرده است.

همچنین گسترش بیشتر ویروس کرونای انگلیسی در این کشور که موجب وضع محدودیت های گسترده در انگلیس گشته به رشد قیمت طلا کمک کرده است. افزایش ریسک ناشی از گونه جدید ویروس کرونا و بالا رفتن تعداد مبتلایان در آمریکا سبب شده تا به رغم تهدید ترامپ نسبت به وتوی بسته محرک مالی جدید، سرمایه گذاران همچنان به اجرایی شدن این بسته 900 میلیارد دلاری امیدوار بمانند. آمارهای اقتصادی منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که تعداد ادعاهای بیکاری در امریکا بالا رفته و میزان هزینه کرد مصرف کنندگان برای اولین در چند ماه گذشته کاهش داشته است.

این آمارها موید تاثیرات مخرب اقتصادی ویروس کرونا در آمریکاست و فشارها بر دولت برای اجرایی کردن بسته محرک مالی جدید را افزایش می دهد. هر گونه بسته محرک مالی جدید و تزریق بیشتر نقدینگی با تبعات تورمی ای که به دنبال دارد، می تواند به سود بازار طلا تمام شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |