جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 4425 14:18 1393/05/21
قیمت طلا به 1306 دلار در هر اونس رسید

قیمت طلا به 1306 دلار در هر اونس رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت طلا به 1306 دلار در هر اونس رسید

قیمت طلا به 1306 دلار در هر اونس رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : قیمت جهانی هر اونس طلا امروز سه شنبه با اندکی کاهش روبرو شد و به کمتر از 1306 دلار رسیده است

به گزارش رویترز؛ قیمت طلا امروز تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار داشته و با کاهش نسبی روبرو شده است. البته ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به تنش های سیاسی به خصوص اوضاع اوکراین مانع از کاهش شدید قیمت طلا شده است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1306 دلار رسیده است. پس از افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا و اروپا شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با افزایش روبرو شده است.
ادوارد می تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون تاکید کرد: با توجه به تنش های سیاسی بین المللی قیمت طلا هنوز در برابر کاهش بیشتر مقاومتی می کند. علت اصلی کاهش نسبی قیمت طلا در مبادلات امروز نیز افزایش شاخص سهام در بازارهای جهانی است.
به گزارش طلا ، وی افزود: ادامه روند صعودی ارزش دلار نیز می تواند تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 9 درصد رشد داشته است که علت اصلی این مساله تنش های سیاسی بین المللی بوده است.
سود جویی طلا از تنش های سیاسی
 رئیس پیشین بانک مرکزی انگلیس تاکید کرد؛ ادامه وضعیت ناامنی در مناطق مختلف جهان می تواند به نفع قیمت طلا در بازارهای بین المللی باشد.
مروین کینگ رئیس سابق بانک مرکزی انگلیس تصریح کرد: تنش های سیاسی در نقاط مختلف جهان و نااطمینانی های اقتصادی موجب افزایش قیمت کالاهای مختلف از جمله طلا در بازارهای بین المللی می شود.
بر اساس این گزارش کینگ هشدار داد: همه کشورهای جهان به علت ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی طی سال های آینده با بحران بدهی و رشد فزاینده بدهی های عمومی روبرو خواهند شد.
وی گفت: رونق و رشد اقتصادی جهان آنقدر ضعیف و بی ثبات بوده که به نظر می رسد اجرای سیاست های انبساطی پولی تاثیر چندانی بر تحریک فعالیت های اقتصادی نداشته است. سیاستگذاران اقتصادی و مالی جهان باید با استفاده از سیاست های دیگری در جهت احیای رشد و رونق اقتصادی تلاش کنند. هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند این مشکل و معضل را حل و فصل کند.
به گزارش طلا ، مروین کینگ در ادامه گفت: اقتصادهای مختلف جهان باید با ارتباط نزدیک با یکدیگر برای حل و فصل مشکلات بزرگ اقتصادی جهان تلاش کنند نخستین مساله پذیرش این واقعیت است که مازاد تراز تجاری برخی کشورها باید کاهش یابد تا این مساله به سایر کشورها اجازه دهد تا کسری تجاری خود را کاهش دهند. البته این مساله نیازمند اصلاح و تغییر ساختاری اقتصاد جهانی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |