سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 133767 16:56 1399/11/29
قیمت شکر تغییر نخواهد کرد

قیمت شکر تغییر نخواهد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت شکر تغییر نخواهد کرد

قیمت شکر تغییر نخواهد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، سید داود موسوی روز چهارشنبه در سیزدهمین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، افزود: قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر تنظیم بازار هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است و در کل کشور شرکت بازرگانی دولتی بدون محدودیت به میزان تقاضای هر استان شکر مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

وی گفت: درخصوص قند نیز حداکثر قیمت مصوب برای مصرف‌کننده به ازای هر کیلوگرم قند شکسته ۱۰ هزار و ۵۵۰ تومان تعیین شده است و به زودی عملیاتی می‌شود.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: در زمینه تامین قند و شکر مصرف خانوار هیچ مشکلی نخواهیم داشت و به میزان تقاضای هر استان تامین می‌شود.

وی به موضوع روغن خوراکی اشاره کرد و افزود: از آنجا که روغن خام وارداتی است چالش‌هایی برای تامین روغن خام وجود داشت و با تمهیداتی که از طریق بانک مرکزی انجام شده، مشکلات برطرف شده است.

موسوی گفت: تولیدکنندگان درخصوص روغن خوراکی جامد با چالش قیمت تمام شده مواجه بودند که کارگروه تنظیم بازار موضوع را بررسی کرد.

وی اظهار داشت: در این زمینه افزایش قیمتی نسبت به قیمت مصوب قبل اعمال شد که امید است به زودی مشکل کمبود روغن جامد حل شود.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در برخی استان‌ها شاهد نزدیک شدن قیمت مصوب و بازار هستیم و با توجه به تعیین قیمت واقعی و تامین حلب مورد نیاز، مشکل مربوطه حل خواهد شد.

وی گفت: در بازدیدی که شب گذشته از تعدادی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و روز بازار بیرجند داشتیم، مشخص بود که بسیاری از کالاها به میزان زیاد موجود است و قیمت‌ها رعایت می‌شود.

موسوی تصریح کرد: با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، وفاق خوبی در استان وجود دارد و اگر مشکلی در زمینه کمبود کالا وجود دارد، موضوع را به مرکز منتقل خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های خراسان جنوبی موضوع تامین خوراک این واحدها را پیگیری می‌کنیم. معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دستور کار کارگروه تنظیم بازار قرار گرفت و مقرر شد دامپزشکی به صورت کامل رصد کند تا مشکلی درخصوص تامین کالا رخ ندهد.

وی گفت: در زمینه حمایت‌هایی که می‌توان از این واحدهای آسیب‌دیده انجام داد، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی متولی تامین نهاده و بحث‌های بیمه‌ای هستند اما موضوع تامین خوراک را پیگیری خواهیم کرد.

موسوی با بیان اینکه خوراک دام قیمت مصوب دارد اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش آمده و چالش‌هایی که برای مرغداری‌ها ایجاد شده، یکی از راهکارهای جبران خسارت و زیان، تامین خوراک دان است.

وی چالش مرغداری‌ها را نبود نقدینگی دانست و عنوان کرد: در زمینه قیمت تمام‌شده هیچ مشکلی نداریم اما کارگروه تنظیم بازار قیمت مصوب را تعیین می‌کند.

مدیر پشتیبانی امور دام خراسان ‌جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ هزار تن جو، ذرت و سویا در استان توزیع شد و اکنون ذخایر ۱۰۰ درصد تکمیل است.

مهدی روشن افزود: اداره کل دامپزشکی استان نسبت به تایید صحت و سلامت محوله‌ها نظر می‌دهد اما از لحاظ سلامتی آزمایشگاه مجهز در استان داریم.

وی بیان کرد: اگر مرکز موافقت کند ما نیز این آمادگی را داریم تا محموله‌ها را تبدیل به خوراک کرده و مازاد بر سهمیه در اختیار واحدهای مرغداری خسارت دیده از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دهیم تا در روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان در زمینه گوشت و تخم مرغ دچار مشکل نشویم.

مدیر پشتیبانی امور دام خراسان ‌جنوبی تصریح کرد: تمامی نهاده‌هایی که در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد از طریق سامانه بازارگاه عرضه می‌شود و اختیار راهبردی در اختیار استان نیست لذا برای تبدیل کردن محموله‌ها به خوراک باید مجوز داشته باشیم. وی گفت: واحدهای مرغداری استان به ویژه مرغ تخمگذار در این مدت با مشکل جدی مواجه شدند لذا باید شرایطی فراهم شود تا دان را حتی به صورت مدت‌دار در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم تا به چرخه تولید بازگردند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان روز گذشته (سه‌شنبه) وارد بیرجند شدند و به همراه مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازار روز بیرجند بازدید کردند.

بازدید از سردخانه و میوه طرح تنظیم بازار، بازدید از واحدهای تولیدی ماسک، واحدهای خوراک دام و کارخانه کویر تایر بیرجند در شهرک صنعتی از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه معاونان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به خراسان جنوبی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |