پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 171224 13:53 1400/11/11
قیمت ساخت هر مترمربع در طرح نهضت ملی مسکن چند؟

قیمت ساخت هر مترمربع در طرح نهضت ملی مسکن چند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت ساخت هر مترمربع در طرح نهضت ملی مسکن چند؟

قیمت ساخت هر مترمربع در طرح نهضت ملی مسکن چند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «علیرضا جعفری» در نشست خبری درباره آخرین وضعیت ساخت نهضت ملی مسکن، افزود: با تفاهم با سازندگان، خانه های طرح نهضت ملی مسکن با قیمت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع ساخته می‌شود.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ادامه‌داد: همچنین انتخاب پیمانکار و سازندگان پروژه ها تا پیش از سال ۱۴۰۱ انجام و عملیات شروع ساخت و کلنگ زنی واحدهای نهضت ملی مسکن از فروردین سال ۱۴۰۱ آغاز می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با استفاده از منابع صندوق ملی مسکن و مصالح با قیمت دولتی، هزینه های ساخت را برای پیمانکاران کاهش می دهیم تا در نهایت قیمت خانه های نهضت ملی در توان دهک های پایین جامعه باشد و در عین حال سازندگان راضی به مشارکت و حضور در پروژه ها شوند.

جعفری اضافه‌کرد: در ساخت خانه‌های نهضت ملی مسکن اولویت با سازندگان داخلی است و از تولید داخلی حمایت می کنیم، اما ظرفیت رقابتی را نیز در نظر داریم و بر این اساس از ظرفیت صنعتی سازان در جهان نیز استفاده می کنیم و اکنون مذاکراتی در همین زمینه انجام شده است.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد: شرکت های صنعتی سازی از چین و ترکیه برای انتقال فناوری و حضور در پروژه های نهضت ملی مسکن قطعی شده است و در این طرح حضور دارند.

جعفری درباره آخرین وضعیت ثبت نام نهضت ملی مسکن در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید، گفت: ۶۰۸‌هزار واحد نهضت ملی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید است که در ۱۵ هزار هکتار زمین ساخته می شود.

وی افزود: ثبت نام شدگان نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ۶۷۰ هزار نفر هستند که از این رقم پنج هزار نفر تشکیل پرونده داده اند ‌و تا روز گذشته یک‌هزار و ۲۱۳ نفر افتتاح حساب داشتند، اما فقط ۱۱۱ نفر آورده اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.  برخی متقاضیان نیز هنوز در مرحله پالایش هستند.

معاون وزیر اره و شهرسازی بیان‌داشت: از ۱۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید، زمین برای ساخت ۱۱۳ هزار واحد تامین شده و عملیات ساخت در حال اجراست.

به گفته سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، متراژهای نهضت ملی مسکن بین ۷۰ تا ۱۱۰ متر مربع برآورد شده است و با توجه به تغییر مدل ساخت و ساز در این دولت، کیفیت خانه های نهضت ملی مسکن قابل مقایسه با مسکن مهر نیست.

جعفری درباره اینکه بانک‌ها مکلف به پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به نهضت ملی مسکن هستند اما چیزی که در عمل تاکنون محقق شده ۹۴۸ میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: اراده همه بانک‌های عامل بر حمایت و همراهی در اجرای طرح نهضت ملی است، اما با توجه به محدودیت‌های منابع، تعهداتی که روی دوش این بانک‌ها قرار دارد بسیار سنگین است.

وی ادامه‌داد: در کنار بانک‌ها به دنبال ایجاد ظرفیت و تعاریف جدید برای مدیریت منابع مالی مسکن هستیم. عزم مدیران بانک‌ها برای تحقق این حمایت را امیدوارکننده می‌دانم. این موضوع در دستور کار دولت و شورای عالی پول و اعتبار است و امیدوارم بانک‌ها از این فشاری که روی آنها است با سربلندی بیرون بیایند.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، درباره کیفیت پایین واحدهای مسکن دولتی در دوره های قبل نیز گفت: کیفیت ساخت پایین برخی پروژه‌ها توسط بعضی سازندگان را رد نمی‌کنم. در این خصوص در نظر داریم از ظرفیت نخبگان دانشجو برای ارتقای کیفیت استفاده کنیم و تجربه شهرهای جدید اندیشه، پردیس و پرند در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |