پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 124755 14:43 1399/09/25
قیمت روغن موتور اعلام شد

قیمت روغن موتور اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت روغن موتور اعلام شد

قیمت روغن موتور اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به ‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، بر اساس تصمیمات یکصد و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و با مسئولیت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقرر شد قیمت روغن موتور دیزلی و بنزینی به ترتیب ۵۳ درصد و ۴۰ درصد نسبت به نرخ اردیبهشت ماه سال گذشته افزایش یابد.

این تصمیم به منظور جلوگیری از هرگونه افت در تامین و بروز کمبود انواع روغن موتور در سطح بازار و حفظ وضعیت حداقلی تا پایان سال جاری توسط شرکتهای تولید کننده بوده است .

گفتنی است افزایش بیش از ۱۱۷ درصدی نرخ ارز نیمایی از عوامل افزایش هزینه‌های تولید روغن موتور بنزینی و دیزلی شرکت‌ها در آبان ماه نسبت به متوسط نرخ های سال گذشته بوده است.

به طوری که لوبکات ماده اولیه و اصلی تولید روغن موتور معادل ۸۴ درصد، مواد افزودنی و روغن پایه وارداتی معادل 100 درصد، حقوق و دستمزد ۲۵ درصد، هزینه بسته بندی ۱۳۰ درصد، مواد افزودنی ۶۱ درصد، آیزوریسایکل ۹۸ درصد و روغن پایه وارداتی ۶۵ درصد رشد داشته است. توافقات انجام شده درخصوص افزایش قیمت، با همراهی و تعامل چهار پالایشگاه روغن سازی بهران، ایرانول، پارس و سپاهان انجام شده است. گ

فتنی است که برخی از محصولات تولیدی این شرکت ها مانند لوبکات و روغن پایه در بورس کالا عرضه می‌شود که قیمت گذاری این اقلام مطابق با ضوابط قانونی تابع مقررات بورس بوده و سود آن بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل مصوبه هیئت تعیین و تثبیت قیمت ها نمی باشد.

شایان ذکر است که سازمان حمایت بر وضعیت تامین، توزیع، عرضه و نیز قیمت انواع محصولات روغن موتور در سطح عرضه نظارت مستمر دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |