چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12634 13:35 1394/02/26
قیمت خودرو سرگردان میان تناقض افرایش یا ثبات

قیمت خودرو سرگردان میان تناقض افرایش یا ثبات

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت خودرو سرگردان میان تناقض افرایش یا ثبات

قیمت خودرو سرگردان میان تناقض افرایش یا ثبات

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مردم با بازار خودرو قهر کرده اند

معمای قیمت خودرو همچنان ادامه دارد.خودروسازان از افزایش قیمت خودرو صحبت می کنند و اعضا شورای رقابت از ثابت ماندن قیمت ها می گویند.خودروسازان نرخ تورم بخشی و افزایش هزینه ها را دلیل بر گران کردن خودرو می دانند و شورای رقابت کاهش نرخ تورم به میزان 14درصد را عامل مخالفت با رشد قیمت اعلام کرده است.در این میان مردم هم با بازار خودرو قهر کردند و معتقدند که خودروسازان در جهت حمایت از مصرف کنندگان هیچ کاری انجام نمی دهند.

به گزارش خانه ملت، بازار خودرو وارد رکودی شده که پیش از این تجربه نکرده بود.حال در شرایطی که خودروسازان برای کیفیت و تنوع خودروهای خود هیچ کاری نکردند مرتب درخواست افزایش قیمت می دهند.

عیسی امامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در شورای رقابت درباره درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو گفت:نرخ تورم به حدود 14 درصد نزدیک شده است و قیمت اغلب کالاها ثابت مانده است لذا خودرواز سایر بخش ها و صنایع جدا نیست که بتواند قیمت های خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه هنوز نرخ تورم بخشی از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است افزود:نرخ تورم بخشی تغییر محسوسی نداشته است و حتی این احتمال وجود دارد که با توجه به نرخ تورم حدود 14 درصد نرخ تورم بخشی هم کاهش یافته باشد.از اینرو خودروسازان خوش بین به افزایش قیمت ها نباشند.

وی تاکید کرد:خودروسازان در خواست افزایش قیمت محصولات خود را با توجه به تورم بخشی ارایه کردند اما ما به شدت با هر گونه رشد قیمت مخالف هستیم.اگر قیمت ها تغییری پیدا کند رکود بازار خودرو بیشتر خواهد شد چرا که مردم دیگر توان خرید خودرو ندارند.اگر چنین امری رعایت نشود قیمت خودروهای داخلی از وارداتی گرانتر خواهد شد .

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |