جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 154184 12:44 1400/06/24
قیمت خودرو امروز 24 شهریور 1400

قیمت خودرو امروز 24 شهریور 1400

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت خودرو امروز 24 شهریور 1400

قیمت خودرو امروز 24 شهریور 1400

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، ابراهیم مددیان در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز است، در ابتدای هفته جاری کاهش قیمت 5 تا 6میلیون تومانی در قیمت خودروهای ایرانی داشتیم. در اقتصاد عرضه و تقاضا مهم‌ترین مکانیزم‌های تعیین قیمت است، در کنار آن هم باید رقابت وجود داشته باشد اما متاسفانه خودروسازی ما انحصاری است و به جز دو شرکت بزرگ خودروساز شرکت دیگری برای رقابت وجود ندارد. با افزایش عرضه قیمت خودرو هم کاهش می‌یابد اما متاسفانه چنین اتفاقی نیافتاده است.

وی افزود: شیوه عرضه ثبت نامی با وجود شروط و بندهای مختلفی که برای آن طراحی شد بازهم عملا موفقت‌آمیز نبوده چراکه 90 درصد آن خودروها با وکالتنامه فروش وارد بازار شده‌اند، این طرح برای تنظیم بازار بود اما در عمل فایده‌ای نداشته و یعنی مصرف‌کننده نهایی این خودروها را نگرفته است بلکه بیشتر افرادی که این خودروها را می‌گیرند به علت برداشت سود آن را وارد بازار می‌کنند.

وی با اشاره به موضوع برگ سبز خودرو تاکید کرد: دادستان کل کشور 13 شهریور اعلام کردند که برگ سبز به منزله سند است و نیاز به ثبت دفترخانه‌ای نیست. این کار می‌تواند بسیاری از مشکلات صنف ما را حل کند اما متاسفانه دفترخانه‌ها به علت منافع خود در برابر آن ایستاده‌اند. اگر زمان تعویض پلاک مالیات مربوطه هم گرفته شود بسیاری از مسائل حقوقی و مشکلات مردم حل می‌شود و دیگر نیاز به دفترخانه ندارند. برای مثال ممکن بود که افراد تا به نام زدن خودرو تا دفترخانه به علت افزایش قیمت پول بیشتری دریافت کند که با این طرح جلوی این اتفاقات گرفته می‌شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودروی تبریز با تاکید بر اهمیت سامانه جامع ثبت معاملات خودرو گفت: یکی از مشکلات بازار خودرو نبود سامانه ثبت معاملات خودرو است. باید سامانه راه‌اندازی شود تا نمایشگاه‌دار مجاز در آن ثبت نام کند تا بتواند معاملات خود را انجام دهد. بسیاری از مشکلاتی که بعد از معامله شاهد آن هستیم می‌تواند کاهش یابد. با راه اندازی این سامانه حتی تا 80 درصد شکایات بعد از معامله می‌تواند کاهش یابد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: سال 91 یا 92 که اتحادیه کشوری داشتیم این موضوع را پیگیری کردیم و یک سامانه هم تدوین شد اما متاسفانه بنا به دلایلی مسکوت ماند اما الان دیگر می‌توان این کار را انجام داد، با این کار در بازار شفاف‌سازی می‌شود و در مورد اخذ مالیات هم می‌تواند کمک‌کننده باشد تا شفافیت لازم ایجاد شود. مشکلات زیادی را به خاطر نبود چنین سامانه‌ای تجربه می‌کنیم برای مثال فرد خودرو را می‌خرد و بعد متوجه می‌شود که فروشنده ممنوع‌المعامله بوده است بعد هم کار به شکایت قضایی می‌رسد در حالی که به راحتی با چنین سامانه‌ای می‌توان از آن جلوگیری کرد.

مددیان با اشاره به نرخ روز خودرو گفت:‌ پراید 131 تولید 99 حدود 138 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 حدود 249 تا 251 میلیون تومان که هفته پیش تا 256 میلیون هم رسیده بود، پژو 206 v8 صندوقدار بین 300 تا 305 میلیون تومان، کوییک 168 تا 170 میلیون تومان، پژو پارس تیوفایو 308 میلیون تومان که هفته قبل تا 315 میلیون تومان رسیده بود، سمند معمولی 249 میلیون تومان و EFS دوگانه‌سوز 278 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |