پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 4674 13:02 1393/05/27
قیمت جهانی طلا به مرز 1300 دلار رسید

قیمت جهانی طلا به مرز 1300 دلار رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت جهانی طلا به مرز 1300 دلار رسید

قیمت جهانی طلا به مرز 1300 دلار رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : قیمت جهانی طلا دیروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی با کاهش روبرو شد و بار دیگر به کمتر از 1300 دلار در هر اونس هم رسید

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی دیروز دوشنبه با 0.4 درصد کاهش نسبت به روز جمعه به کمتر از 1299 دلار هم رسیده است. قیمت طلا روز جمعه نیز با افت 0.6 درصدی روبرو شده بود.
بر اساس این گزارش قیمت طلا اکنون بار دیگر به کمتر از سطح روانی 1300 دلاری رسیده است. میانگین قیمت طلا در 50 روز گذشته 1304 دلار بوده و اکنون این سطح قیمتی نیز شکسته شده است.
نیروهای ارتش اوکراین نیز روز گذشته به پیشروی های خود در مناطق شرقی این کشور ادامه داده اند. به نظر می رسد نگرانی ها نسبت به تنش های سیاسی بین المللی همچنان ادامه دارد و اوضاع اوکراین و عراق همچنان می تواند موجب نگرانی های بیشتری شود.
به گزارش طلا ، قیمت طلا همچنین تحت تاثیر گزارش شورای جهانی طلا مبنی بر افت تقاضای این فلز زرد در سه ماه دوم امسال با کاهش روبرو شده است.
 تحلیل بانک ANZ از افت تقاضا در بازار طلا
در حالی که قیمت طلا بار دیگر به کمتر از 1300 دلار در هر اونس رسیده یک تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد :بهبود شرایط اقتصادی آمریکا تاثیر زیادی بر افت تقاضای سرمایه گذاری در بازار طلا داشته است.
به گزارش بلومبرگ، مارک پروان تحلیلگر برجسته گروه بانکی ای ان زد استرالیا تصریح کرد: قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر بهبود آمارهای اقتصادی آمریکا با کاهش روبرو شده و این مساله تقاضای سرمایه گذاری را تحت فشار قرار داده است هر چند نگرانی ها نسبت به بحران اوکراین همچنان وجود دارد.
بر اساس این گزارش وی افزود: تنش های سیاسی بین المللی در شرایط کنونی قادر به افزایش چشمگیر قیمت طلا نیست. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 8.2 درصد رشد داشته که علت اصلی آن افزایش تنش های بین المللی به خصوص در اوکراین و خاور میانه بوده است.
فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند ولی بار دیگر 10 میلیارد دلار از محرک پولی را کاهش داده است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بازار مسکن در آمریکا طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.
به گزارش طلا ، جانت یلن رئیس فدرال رزرو نیز قصد دارد 22 اوت در نشست سالیانه اقتصادی جکسون هول سخنرانی کند. اظهارات وی نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات احتمالی قیمت طلا داشته باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |