چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 2418 13:49 1393/03/21
قیمت جهانی طلا به سوی رکورد حرکت می کند

قیمت جهانی طلا به سوی رکورد حرکت می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت جهانی طلا به سوی رکورد حرکت می کند

قیمت جهانی طلا به سوی رکورد حرکت می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه به طرف بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر صعود می کند زیرا کاهش بهای طلا به کف قیمت چهار ماهه، سرمایه گذاران را به خرید نقد وسوسه کرد

.
به گزارش بلومبرگ، براساس سیستم قیمت گذاری عمومی این پایگاه اطلاع رسانی، قیمت طلا برای تحویل فوری در ساعت ۱۴:۰۷ روز چهارشنبه به وقت محلی در بازار سنگاپور دو دهم درصد بالا رفت و به یک هزار و ۲۶۲ دلار و ۶۹ سنت در هر اونس رسید.
قیمت پایان روزی طلا دیروز در بازار سنگاپور به یک هزار و ۲۶۳ دلار و ۶۶ سنت در هر اونس رسید که بالاترین سطح از ۲۸ مه (هفتم خرداد) بود.
هر اونس طلا برای تحویل در ماه اوت (مرداد) دیروز در بازار کامکس نیویورک به قیمت یک هزار و ۲۶۰ دلار و ۹۰ سنت معامله شد. قیمت طلا دیروز به هنگام بسته شدن این بازار یک هزار و ۲۶۰ دلار و ۱۰ سنت بود.
قیمت تحویل فوری پلاتین که دیروز به یک هزار و ۴۸۴ دلار و ۲۵ سنت رسیده بود، امروز در بازار سنگاپور با چهار دهم درصد کاهش به یک هزار و ۴۷۶ دلار رسید.
هر اونس پالادیوم نیز دیروز در بازار سنگاپور با دو دهم درصد افزایش، به قیمت ۸۵۳ دلار و ۱۶ سنت معامله شد. قیمت پالادیوم دیروز در این بازار به ۸۵۶ دلار و یک سنت در هر اونس یا بالاترین قیمت از فوریه ۲۰۱۱ بود.
قیمت تحویل فوری نقره دیروز در بازار یادشده با یک دهم درصد افزایش به ۱۹٫۲۱۶۴ دلار در هر اونس رسید.
چرا قیمت جهانی طلا پائین آمد؟
تحلیلگر و استراتژیست برجسته موسسه سرمایه گذاری "دوندی کاپیتال مارکتس" تاکید کرد: علت اصلی افت قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری به خصوص در کشورهای صنعتی و توسعه یافته است.
به گزارش سایت طلا ،گلد اینوستینگ نیوز، "مارتین مورن بیلد" کارشناس ارشد موسسه "دوندی کاپیتال مارکتس" در خصوص علت اصلی کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی در ماه های گذشته تصریح کرد: به نظر من عامل اصلی که موجب پایین نگه داشته شدن قیمت طلا در بازارهای جهانی است افت تقاضای سرمایه گذاری است.
بر اساس این گزارش وی افزود: بهبود وضعیت بازار سهام و افزایش ارزش دلار آمریکا موجب شده تا تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با افت شدیدی روبرو شود و این مساله تاثیر زیادی بر افت مبادلات کاغذی در بازار طلا داشته است. تقاضای فیزیکی به تنهایی قادر به افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی نخواهد بود.
وی در ادامه گفت: چین و روسیه تمایل زیادی دارند تا ذخایر ارزی خود را از وابستگی شدید به دلار نجات داده و طلا را جایگزین آن کنند. روسیه تقریبا در ۵ سال گذشته هر ماه اقدام به خرید ذخایر جدید طلا کرده است. روسیه قصد دارد درصد دلار در ذخایر ارزی خود را کاهش دهد. دلایل زیادی برای این اقدام روسیه وجود دارد ولی مهمترین علت آن تحولات ژئوپلیتیک است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |