پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 164475 14:16 1400/09/15
قیمت اوراق تسهیلات مسکن سر به فلک کشید

قیمت اوراق تسهیلات مسکن سر به فلک کشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت اوراق تسهیلات مسکن سر به فلک کشید

قیمت اوراق تسهیلات مسکن سر به فلک کشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در معاملات امروز یکشنبه ۱۵ آذر فرابورس، در بازه قیمتی ۸۴ تا ۸۸ هزار تومان قرار گرفت و سبب شد تا رشد بیش از ۲۰ درصدی نسبت به هفته‌های اخیر که قیمت اوراق تسهیلات مسکن به دامنه ۷۰ هزار تومانی رسیده بود، نشان دهد.

در حالی که قیمت اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های شهریور، مهر و آبان سال گذشته (تسه های ۹۹۰۷ و ۹۹۰۸، ۹۹۰۶) در معاملات دیروز بازار سرمایه ۸۲ تا ۸۳ هزار تومان بود در معاملات امروز در حدود ۸۶ تا ۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته شد.

اوراق تسهیلات مسکن صادره در زمستان سال گذشته (تسه های ۹۹۱۰ و ۹۹۱۱) هم در حالی که دیروز به ترتیب ۸۲ و ۸۳ هزار تومان فروخته شده بودند، امروز ۸۶ هزار تومان به فروش رسیدند.

اوراق تسهیلات صادره در سال جاری نیز در همین محدوده‌های قیمتی در معاملات امروز به فروش رسیده‌اند.

با توجه به اینکه سقف تسهیلات مسکن در تهران برای زوجین ۴۸۰ میلیون تومان است، برای دریافت این تسهیلات متقاضیان می‌بایست ۹۶۰ برگه با قیمت متوسط هر برگه ۸۵ هزار تومان خریداری کنند که به ۸۱ میلیون تومان می‌رسد.

برای دریافت تسهیلات ۲۸۰ میلیون تومانی به عنوان سقف وام مسکن مجردها هم متقاضیان باید ۵۶۰ برگه با متوسط قیمت هر برگه ۸۵ هزار تومان خریداری کنند که ۴۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد.

هزینه‌های سنگین وام خرید مسکن در حالی است که تسهیلات مسکن از محل اوراق تسهیلات، در حال حاضر تنها وام مسکن قابل دسترس برای عموم است و هیچ بانکی حاضر به پرداخت تسهیلات مسکن با دوره بازپرداخت طولانی نیست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |