جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 138225 13:57 1400/01/29
قیمت انواع خودرو در طول 8 سال اخیر +جدول

قیمت انواع خودرو در طول 8 سال اخیر +جدول

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت انواع خودرو در طول 8 سال اخیر +جدول

قیمت انواع خودرو در طول 8 سال اخیر +جدول

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، "افزایش قیمت خودرو ربطی به تحریم‌ها ندارد و به مدیریت مجموعه برمی‌گردد، بر این اساس دولت دکتر روحانی از مدیران شایسته در این عرصه استفاده می‌کند و قیمت خودرو کاهش خواهد یافت." اینها بخش هایی از گفته های نوبخت مشاور اقتصادی رئیس جمهور در روزهای پر التهاب انتخاب برای کسب رأی اعتماد مردمی بود که متأسفانه با پایان دولت روحانی محقق نشده و همچنان در حد وعده باقی مانده است.

البته علاوه بر صحبت های مذکور اعمال خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو، تولید خودروهای متنوع  و با کیفیت به همراه رفع مشکلات تولید در این صنعت نیز با تأکیدات بسیاری همراه بود اما با گذشت 8 سال از فعالیت دولت روحانی همچنان صنعت خودرو از نبود یک سازکار مناسب در قیمت گذاری محصولات رنج می برد و فقط مدیریت قیمت ها در حد شعار باقی مانده است.

نبود یک سازکار مناسب در قیمت گذاری خودرو باعث شده تا این صنعت مدام تحت تأثیر اتفاقات بازار قرار گرفته و مدام با افزایش قیمت مواجهه شود. امروز نگاهی گذرا به وضعیت قیمت انواع محصولات بازار آنهم در طول 8 سال اخیر حکایت از آن دارد که مصرف کنندگان همچنان نگران تغییرات قیمتی بوده و بازار نیز به جای کاهش قیمت ها همچنان روند افزایشی قیمت ها را تجربه می کند.

به هر ترتیب با وجود وعده های دهن پرکن روحانی و رأی جمع کن هایش نه تنها قیمت خودرو در این 8 ساله کاهش پیدا نکرده که بلکه رکوردهای جدیدی را در جهش قیمت خودرو طی سال های گذشته شاهد بوده ایم. قیمت خودروهای داخلی در سال 1400 نسبت به پیش از فعالیت دولت روحانی تا بیش از 8 برابر شده است. برای مثال پراید 132 که در سال 1392 بالغ بر 17 میلیون تومان قیمت داشت در سال 1400 به 112 میلیون تومان افزایش یافته است. سمند سورن از حدود 33 میلیون تومان به 248 میلیون تومان رسیده و پژو 405 نیز که حدود 26 میلیون تومان بوده به 190 میلیون تومان رسیده است. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |