پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 3530 12:47 1393/04/28
قول مساعد وزیر بهداشت برای کودکان کار

قول مساعد وزیر بهداشت برای کودکان کار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قول مساعد وزیر بهداشت برای کودکان کار

قول مساعد وزیر بهداشت برای کودکان کار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


وزیر بهداشت صبح دیروز با حضور در خانه درمانی کودکان کار از آمادگی دولت برای کمک به این کودکان خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر هاشمی صبح دیروز در حاشیه‌ بازدید از خانه درمانی کودکان کار جمعیت امام علی (ع) با بیان اینکه آموزش باید به عنوان یکی از اصول در کنار درمان قرار بگیرد، گفت: وزارت بهداشت و درمان آمادگی خود را برای همکاری با این جمعیت در حوزه اختصاص مکان، ارائه تجهیزات و درمان اعلام می‌دارد.
وی با بیان اینکه کودکان کار تقصیر و گناهی ندارند بلکه به‌ دلیل برخی مشکلات اقتصادی که ناشی از ناکارآمدی دولت‌هاست مجبور به تحمل چنین زندگی می‌شوند، گفت: در مورد کودکان کار و خیابانی متأسفانه معلول هستیم و نقشی در آن نداریم و این در حالی است که میزان اعتیاد و شیوع ایدز در میان این افراد چندین برابر افراد معمولی است و حتی به دلیل عدم برخورداری از بهداشت و سوء‌تغذیه دچار مشکلات خاص می‌شوند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در وهله‌ اول باید نسبت به شناسایی این کودکان کار اقدام کرد، گفت: پس از شناسایی این کودکان که می‌تواند توسط انجمن‌ها و خیریه‌ها صورت بگیرد، می‌توان نسبت به ارائه خدمات خاص نیز برنامه‌ریزی کرد.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت آمادگی دارد که امکانات مورد نیاز به جمعیت امام علی (ع) را در اختیارشان قرار دهد، گفت: دوستانمان در این خیریه به‌ دلیل اذیت‌ و آزارهایی که در طول سال‌های متمادی دیده‌اند دل خوشی از مسئولان دولتی ندارند ولی ما آمادگی داریم که در مورد فضا، امکانات و نیروی تخصصی در صورت علاقه‌مندی خیرین و به عنوان یک شهروند ایرانی این مجموعه‌ها را در اختیارشان قرار دهیم.
هاشمی با بیان اینکه اینگونه اقدامات خیرخواهانه سبب گسترش نوع‌دوستی می‌شود، گفت: امیدواریم این فرهنگ کمک به دیگران گسترش یابد و وزارت بهداشت نیز آمادگی دارد تا به خیرین در تمام کشور کمک کند اما علاقه‌مند هستیم این کمک‌ها در غالب خیریه پیش رود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه این وزراتخانه آمادگی دارد تا تعدادی از مراکز بهداشتی چند استان را به این امور اختصاص دهد، در مورد شیوع اعتیاد در این کودکان نیز گفت: توجه به این قبیل موضوعات بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است اما وزارت بهداشت نیز آمادگی خود را در زمینه حل این مشکل اعلام می‌دارد.
وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به مسئولین خیریه درباره مشکلات درمان کودکان پیوندی و سرطانی غیرکار توصیه کرد که تمرکز خود را بر روی مسائل مختلف نگذاشته و با معرفی کودکان سرطانی به بیمارستان‌های دیگر فعالیت خود را بر روی شناسایی، آموزش و ... کودکان کار قرار دهند.
وزیر بهداشت در پایان با تأکید بر اینکه جمعیت امام علی می‌تواند بر روی مسائل آموزشی، روان‌شناختی، روان‌پزشکی، مشاوره و ... کودکان کار نیز ورود کند، گفت: در صورت تمایل مسئولان جمعیت دولت و وزارت بهداشت این امکان را دارد تا امکانات و متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |