جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 131146 11:39 1399/11/11
قشم، آماده بهره برداری از یک پروژه عظیم نفتی دیگر

قشم، آماده بهره برداری از یک پروژه عظیم نفتی دیگر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قشم، آماده بهره برداری از یک پروژه عظیم نفتی دیگر

قشم، آماده بهره برداری از یک پروژه عظیم نفتی دیگر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در این بازدید با همراهی جمعی از معاونان و مدیران این سازمان صورت گرفت؛ ضمن بررسی ظرفیت های موجود سرعت پیشرفت این پروژه دستورات لازم را برای تسریع در روند اجرایی آن صادر کرد.
براساس این گزارش، اسکله نفتی حرا قشم، یکی از بزرگترین اسکله های نفتی در جنوب کشور است که با هدف تامین مواد اولیه پالایشگاهی، نفت خام فوق سنگین و صادرات میعانات نفتی مانند بنزین، گازوئیل و قیر در این جزیره  مبادرت خواهد کرد.
این اسکله نفتی دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۴میلیون و 500 هزار تن فرآورده های نفتی است و این پروژه با سرمایه گذاری ۵۳ میلیون یورو در قالب قرارداد BOT میان سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در حال انجام است و قرار است تا اردیبهشت ماه سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.
پیش از این پیگیری های لازم برای برای دریافت مجوز ایجاد مرز رسمی صادرات فرآورده های نفتی در اسکله حرا جهت ارائه خدمات به تولیدات واحدهای منطقه آزاد قشم از جمله تولیدات پالایشگاه نفت سنگین قشم از طریق مراجع ذیربط جهت اخذ مجوز لازم برای تسهیل روند صادرات فرآورده های نفتی پیگیری شده است.
گفتنی است، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه در ابتدای این بازدید با حضور در محل کارگاه اسکله فرعی 35 هزار تنی اسکله نفتی حرا جهت راه اندازی موقت جهت انتقال نفت خام سبک و سنگین و قیر تا پالایشگاه بهین پالایش و بالعکس توسط شرکت پیشگام صنعت فراساحل قشم نیز بازدید کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |