پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 119247 19:08 1399/08/20
قرار بود قیمت بلیت هواپیما تا۱۵۰ درصد گران شود!

قرار بود قیمت بلیت هواپیما تا۱۵۰ درصد گران شود!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قرار بود قیمت بلیت هواپیما تا۱۵۰ درصد گران شود!

قرار بود قیمت بلیت هواپیما تا۱۵۰ درصد گران شود!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر راه از توقف تدوین نرخ نامه جدید سفرهای هوایی خبر داد

گروه امور زیربنایی-در مرحله ششم و هفتم از تولیدات ناوگان ریلی، ۱۲۲ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۳۶۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش جهان اقتصاد، در مرحله ششم و هفتم ۱۰۷ دستگاه واگن باری نو، ۴ دستگاه لکوموتیو نو، ۹ دستگاه واگن مسافری بازسازی شده و ۲ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده به بهره برداری رسید که با ورود این تعداد ناوگان به شبکه ریلی که صد درصد در شرکت های داخلی تولید و یا بازسازی شده، در مجموع برای ۵۶۵ نفر اشتغال زایی شده و صرفه جویی ارزی ۶۰۶ میلیون یورویی به دنبال داشته است.

شرکت های تجارت کوشش سپاهان، پویا ترابر پیشتاز، آذرکیا تجارت، جنرال مکانیک، توکا ریل، ریل پرداز نوآفرین، حمل ونقل ریلی رجا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران ۸ شرکت سرمایه گذاراین ناوگان هستند که در شرکت های واگن پارس، واگن سازی کوثر، فولاد درخشان، مپنا، کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج، ریل پرداز سیستم، کلاهدوز و نوین صنعت رجا تولید و یا بازسازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: اخبار و رویدادهایی را مشاهده می‌کنیم که حاکی از آن است که قیمت مسکن روند نزولی را طی می‌کند.

محمد اسلامی درباره قیمت بلیت هواپیما با اشاره به جلساتی که در این خصوص در حال برگزاری است، اظهار داشت: افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتیم و نرخ نامه و فهرستی که طبق آن قرار بود تا ۱۵۰ درصد افزایش قیمت‌ها اعمال شود، متوقف شد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی از سقف قیمتی بلیت‌ها عبور نکرده و گزارشی مستند در این باره نداریم، ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرده‌ایم تا در فروش صندلی هواپیما سقف ۶۰ درصد ظرفیت را رعایت کنند و یک صندلی خالی کنار هر مسافر باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی زیر کف قیمتی رقابت می‌کردند که ما در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، این موضوع را هم متوقف کردیم گفت: شرکت‌های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما با استناد به افزایش قیمت ارز، درخواست‌هایی داشتند که ما اعلام کردیم این نرخ‌های ارز واقعی نیست و باید اجازه دهند نرخ ارز متعادل شود.

وی افزود: اجازه تکرار پروازهای چارتر را نمی‌دهیم، البته پرواز چارتر در دنیا پذیرفته شده و وجود دارد؛ اما مشکل پروازهای چارتری که جلوی آنها را گرفتیم، این بود که پروازهای برنامه‌ای، سلف‌خری می‌شد و چارترکننده با توجه به اقتضائات زمانی نرخ‌گذاری می‌کرد و در کنسلی‌ها هم پول مسافر برنمی‌گشت.

**قیمت مسکن کاهش می‌یابد

اسلامی درباره تأثیر کاهش قیمت ارز بر قیمت مسکن، بیان کرد: از سال ۹۷ تا کنون قیمت مسکن نظیر سایر کالاها متأثر از تحولات ارزی افزایش یافت و با ریزش قیمت ارز و طلا، باید قیمت‌هایی که با ارز افزایش قیمت داشته‌اند، برگردند اما متأسفانه چسبندگی قیمتی هم وجود دارد.

وی تأکید کرد: همان طور که قیمت خودرو با کاهش قیمت ارز برگشت، باید دیگر قیمت‌ها هم که بی دلیل بالا رفته بودند و متأثر از عرضه و تقاضا نبودند، برگردد؛ اخبار و رویدادهایی را مشاهده می‌کنیم که حاکی از آن است که قیمت مسکن روند نزولی را طی می‌کند.

**رسوب یکساله قطعات قطار در گمرک شگفت‌انگیز است!

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایطی که نظر مقامات ارشد نظام بر این است که هیچ یک از نهاده‌های تولید در گمرکات نماند، شگفت‌انگیز است که چرخ و محور واگن، یک سال در گمرک رسوب می‌کند.

اسلامی افزود: در شرایط کنونی و ماه‌های پرالتهاب گذشته باید به رویه‌ها توجه خاص داشته باشیم، زمانی که رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مصوبات ستاد اقتصادی بر این استوار است که هیچیک از نهاده‌های تولید در گمرکات باقی نماند، شگفت انگیز است که چرخ و محور واگن یک سال در گمرک می‌ماند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه البته امسال در تولید چرخ و محور واگن خودکفا شده‌ایم و در تولید ترمز واگن هم ۱۰۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم ادامه داد: در فرآیند خصوصی‌سازی مواجه با اقداماتی هستیم، هنوز برخی کارخانجات بزرگ ما از این نابسامانی‌ها در رنج است.

وی بیان کرد: در ستاد ملی کرونا موضوع وام شرکت‌های ریلی مصوب و دنبال شد و از بانک ملت می‌خواهیم در پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت‌های ریلی شرایط را تسهیل کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجهیز، نوسازی و روزآمدسازی در بخش ناوگان ریلی، گفت: در بخش زیرساخت از ظرفیت تولید ملی بهره‌مند بوده‌ایم، برای اولین بار است که در سال جاری زیرساخت ریلی را توسعه می‌دهیم و در کنار آن نیروی انسانی به عنوان بالاترین ارزش ما در شرکت راه‌آهن در قالب سامانه‌ای اطلاعات آنها بررسی می‌شود تا سازمانی هوشمند و کارآمد در راه‌آهن داشته باشیم.

به گفته اسلامی، امسال هر چه خطوط ریلی جدید ایجاد شده، با استفاده از محصولات داخلی و تولیدات ریل ملی بوده است.

وزیر راه همچنین یادآور شد: شرکت راه آهن در حال تبدیل شدن به نهادی به روز همراه با افزایش بهره‌وری و خدمات رسانی به مردم است.

**تولید داخل ترمز قطار برای اولین بار

مدیرعامل شرکت راه آهن نیز از تولید داخل سیستم ترمز ملی واگن های باری برای نخستین بار در کشور خبر داد.

سعید رسولی با اشاره به راه اندازی نهضت بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی که از سال گذشته در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار گرفته است گفت: امروز همچنین از طریق تسهیلات خارجی که از سال‌های گذشته فراهم شده بود ۱۵ دستگاه لکوموتیو جرثقیل‌دار به شبکه ریلی اضافه کردیم که به ارتقای ایمنی شبکه ریلی منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: با همت کارخانجات راه‌آهن و حمایت از تولید داخل، امروز اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور افتتاح می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته رسولی، سیستم ترمز واگن، جزو سامانه‌های وارداتی بود که ۱۰۰ درصد در آن وابستگی خارجی وجود داشت ولی امروز توانسته این آن را در داخل تولید کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |