پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 144918 16:21 1400/03/25
قرارداد کدام مستاجرها خودبه‌خود تمدید نمی‌شود؟

قرارداد کدام مستاجرها خودبه‌خود تمدید نمی‌شود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قرارداد کدام مستاجرها خودبه‌خود تمدید نمی‌شود؟

قرارداد کدام مستاجرها خودبه‌خود تمدید نمی‌شود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی



به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، با توجه به ادامه وضعیت کرونایی در کشور و با تصمیم ستاد ملی کرونا، قراردادهای اجاره مسکن به طور اتوماتیک و بدون نیاز به مراجعه به بنگاه‌های املاکی به مدت یک سال تمدید می‌شود. بنابراین قراردادهای اجاره‌ای که مدت سررسید آن‌ها از تاریخ ابلاغ این مصوبه یعنی ۲۲ خرداد ماه تا پایان سال ۱۴۰۰ است، به صورت خودکار تمدید می‌شود. این مصوبه استثنائاتی هم دارد. بنابراین در شرایط خاصی که ستاد معین کرده است، تمدید خودکار انجام نخواهد شد.

استثناها

 - چنانچه مالک به منظور تخریب واحد مسکونی، احداث ساختمان جدید و یا تعمیرات اساسی، پروانه ساختمانی یا پروانه تعمیرات اساسی اخذ کرده باشد.

- چنانچه مستاجر تا یک ماه پس از تمدید قرارداد اجاره جدید بر اساس مستندات و به تشخیص مرجع صالح رسیدگی کننده، ما به التفاوت مال الاجاره را به موجر پرداخت نکرده باشد.

- املاک مورد اجاره که قبلاً یا در مدت تمدید قرارداد به طور قطعی و رسمی مورد معامله قرار گرفته باشند، مستاجر باید ظرف مدت دو ماه از تاریخ انتقال سند رسمی نسبت به تخلیه و تحویل آن اقدام کند.

- چنانچه مستاجر با افزایش مبلغ اجاره موافقت نکند به تشخیص مرجع صالح رسیدگی کننده، واحد قابل تخلیه است.

- مستاجرینی که در دوره قرارداد اجاره بر اساس این مجوز به تشخیص مرجع صالح رسیدگی کننده به تعهدات عمل نکنند و موجب تضییع حقوق موجر شوند مشمول این مصوبه نخواهند شد.

- چنانچه موجر و افراد تحت تکفل وی صرفاً مالک همین واحد مسکونی مورد اجاره باشد و به آن نیاز داشته باشد.

- چنانچه بنا به تشخیص مرجع صالح رسیدگی کننده، رفتار مستاجر خلاف عرف عمل نکرده و باعث شکایت سایر ساکنین واحدهای مسکونی باشد.

- چنانچه مستاجر در دوران استفاده از واحد مسکونی استفاده غیر و یا خلاف تعهدات مقرر در اجاره‌نامه اعم از کاربری عمل کند.

- چنانچه مستاجر در دوره قبل نسبت به ایفای تعهدات (پرداخت به موقع اجاره‌بها، هزینه شارژ و ...) اقدام نکرده و موجب ضرر و زیان قابل ملاحظه موجر به تشخیص مرجع صالح رسیدگی کننده شده باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |