پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 126585 16:25 1399/10/07
قانون مالیات‌های مستقیم سریعا اصلاح شود

قانون مالیات‌های مستقیم سریعا اصلاح شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قانون مالیات‌های مستقیم سریعا اصلاح شود

قانون مالیات‌های مستقیم سریعا اصلاح شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، مژگان خانلو درباره احتمال حذف انتشار اوراق نفتی ۷۰ هزار میلیارد تومانی از بودجه 1400 به دلیل مخالفت مجلس و پیش‌بینی دولت برای جایگزین کردن منابع اظهار داشت: فقط حذف انتشار اوراق نفتی مطرح نیست بلکه اصلاحات ذکر شده در نامه رهبری است و از این رو تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیمی گرفته نشده‌ است که این اصلاحات را دولت انجام می‌دهد یا به عهده مجلس گذاشته می‌شود، ادامه داد: به نظرم امروز و فردا باید صبر کنیم تا ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود سخنگوی ستاد بودجه سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: حجم اصلاحات لایحه بودجه معنی‌دار است فارغ از بحث حذف اورق سلف نفتی در اصلاحات ذکر شده در نامه رهبری هم رقم اصلاحات معنی‌دار و قابل توجه است و به بالای 80 هزار میلیارد تومان می‌رسد و باید برای جایگزین کردن منابع آن تصمیمی گرفت.

خانلو افزود: باید دید مجلس به بحث اصلاحات ورود می‌کند یا اینکه لایحه به دولت برگردانده خواهد شد. در هر صورت دولت برای پذیرفتن این دو گزینه آمادگی دارد و با مجلس در بحث اصلاح همکاری خواهد داشت.

وی درباره سناریوهای دولت برای جایگزین کردن منابع با احتمال حذف بخش هایی از بودجه گفت: منابع کشور کاملا مشخص است و منابع جدید نمی‌توان خلق کرد. باید ظرفیت منابع موجود را افزایش داد برای مثال سقف اوراق در بودجه سال آینده 55 هزار میلیارد تومان است و برای جایگزین کردن منابع باید سقف آن را با اجازه قانون افزایش دهیم. البته این عدد 55 هزار میلیارد تومان به استناد برنامه ششم توسعه است و نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم مگر اینکه اجازه تغییر را بدهند.

سخنگوی ستاد بودجه سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه باید ظرفیت سازی شود و صرف اینکه سقف اعداد را بالاتر ببریم نمی‌تواند ملاک باشد، افزود: می‌توان از ظرفیت مالیات هم استفاده کرد به این شرط که همزمان با اصلاح لایحه بودجه، مجلس هم پایه‌های مالیاتی جدید را تصویب کند و مراحل اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس سریع‌تر طی شود تا پایه‌های مالیاتی جدید اضافه شود.

خانلو درباره اینکه چه نهادی تصمیم می‌گیرد بودجه در مجلس یا دولت اصلاح شود، گفت: اینکه اصلاحات جدید بودجه در مجلس انجام شود یا دولت توافق طرفین است که امروز یا فردا درباره آن تصمیم گیری می‌شود و امیدواریم نتیجه آن به نفع مردم باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |