پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 9035 16:05 1393/10/23
قائم مقام وزیر کشور اعلام کرد:  400میلیارد تومان بودجه برای انتخابات تمام الکترونیکی

قائم مقام وزیر کشور اعلام کرد: 400میلیارد تومان بودجه برای انتخابات تمام الکترونیکی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قائم مقام وزیر کشور اعلام کرد:  400میلیارد تومان بودجه برای انتخابات تمام الکترونیکی

قائم مقام وزیر کشور اعلام کرد: 400میلیارد تومان بودجه برای انتخابات تمام الکترونیکی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

قائم مقام وسخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: برای انجام انتخابات بصورت تمام الکترونیکی نیازمند 400 میلیارد تومان بودجه هستیم

به گزارش ایرنا، 'حسینعلی امیری' روز سه شنبه درنخستین نشست خبری سخنگویی با خبرنگاران درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی اظهار داشت: انتخابات 25 فرایند دارد که تا کنون بستر 24 فرایند آن برای تمام الکترونیکی شدن فراهم شده است اما برای بخش آخر نیازمند بودجه هستیم که امیدواریم با تفاهمات 100 درصدی ایجاد شده با شورای نگهبان این بودجه فراهم شود.

وی اضافه کرد: برای انجام انتخابات تمام الکترونیکی نیازمند 95 هزار دستگاه خودپرداز الکترونیکی هستیم که باید جایگزین 95 هزار صندوق آرای ما شود اگر این اتفاق نیفتد فرایند آخر برای تمام الکترونیکی شدن مقدور نخواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: در حال حاضر جلسات کارشناسی برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی برای انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی ادامه دارد و ما آمادگی لازم برای اجرای این نوع انتخابات را داریم.

امیری همچنین بر نقش مخابرات و فناوری برای اجرایی شدن انتخابات تمام الکترونیکی تاکید کرد و گفت: ایجاد بستر فرهنگی هم نیاز است که به صورت موازی با فراهم آوردن بستر فنی باید در جامعه ایجاد شود.

امیری در پاسخ به سوال دیگری با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش با مرزهای ما فاصله زیادی دارد، گفت: در حا ل حاضر مرزهای کشور به ویژه مرزهای غربی در شرایط امنیت حداکثری قرار دارد و تدابیر لازم نیز در مرزهای شرقی اتخاذ شده است.داعش برای ما هیچ گاه تهدید نیست والبته دهشداری لازم است وامنیت برقرار است.

وی ادامه داد: دستگاه های نظامی وامنیتی کشور، داعش را در دایره نظارت خود دارند و اقدامات مربوط به داعش توسط دستگاه های امنیتی بطور جدی دنبال می شود.

قائم مقام وزیر کشور درباره برخی ناامنی ها در مرز مشترک ایران و پاکستان گفت: هیچ حاکمیتی در آن طرف مرزها در پاکستان وجود ندارد و گاهی گروهک ها از این خلاء سوء استفاده کرده و در نقطه صفر مرزی عملیات هایی انجام می دهند که در مواردی شاهد به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهایمان بوده ایم که در جهت تامین امنیت مرزهای کشور اقدام های لازم انجام شده است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان این که به تمامیت ارضی کشورهای همسایه احترام می گذاریم، تصریح کرد: پروتکل مربوط به حقوق بین الملل را نادیده نمی گیریم اما اقدامات لازم را برای انسداد و امنیت مرزها با استفاده از تکنولوژی های جدید اتخاذ خواهیم کرد



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |