جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 10484 15:26 1393/12/02
فیلم تیمبوکتو هفت سزار فرانسوی را از آن خود کرد

فیلم تیمبوکتو هفت سزار فرانسوی را از آن خود کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فیلم تیمبوکتو هفت سزار فرانسوی را از آن خود کرد

فیلم تیمبوکتو هفت سزار فرانسوی را از آن خود کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تیمبوکتو فیلمی که روایتگر داستان شهری به همین نام در شمال مالی است که مدتی تحت سلطه تروریست های وابسته به گروه داعش بود جمعه هفت جایزه سزار فرانسوی را از آن خود کرد.
خبرگزاری فرانسه جمعه از نواکشوت گزارش داد که سزارهای بهترین فیلم و بهترین کارگردان نیز در شمار هفت سزار این فیلم ساخته 'عبدالرحمن سیساکو' ی موریتانیایی است. شهر دوردست و باستانی 'تیمبوکتو' در سال ۲۰۱۲ توسط مردان مسلح اسلام گرا به تصرف درآمد. این شهر با دخالتی که رهبری آن را استعمارگر سابق فرانسه برعهده داشت آزاد شد اما خشونت های پراکنده در آن همچنان مشکل و بالقوه برای غربی ها خطرناکترین نقطه محسوب می شود.
براساس این گزارش تنها چند صحنه از فیلم در شهر باستانی گرفته شده و اصل فیلم با بازسازی شهر در موریتانی ساخته شده است.
در این فیلم اجبار زنان از سوی 'انصارالدین' و وابستگاه به القاعده به روی آوردن به حجاب و ممنوعیت بازی فوتبال و موسیقی و اجرای مجازات قطع اعضای بدن و شلاق زدن به تصویر کشیده شده است. اشغالگران وابسته به القاعده مقابر مسلمانان برجسته را به عنوان مبارزه با 'بت پرستی' نابود کردند و نسخه های قیمتی کتب مذهبی و قرآن را از بین بردند. این فیلم که با مشارکت فرانسوی ها ساخته شده است تنها نامزد جایزه فیلم های خارجی اسکار از آفریقا ست.
شهر تیمبوکتو در ۹۰۰ کیلومتری شمال 'باماکو' پایتخت مالی قرار دارد و یکی ازمیراث های فرهنگی یونسکو محسوب می شود و به سبب مذهبی بودنش شهرت دارد که به گفته سیساکو 'اما مردم شهر عقاید دیگران را محترم می شمارند.' لازم به یادآوری است که نام فیلم های برنده اسکار امسال بامداد دوشنبه بوقت تهران طی مراسمی پرهزینه اعلام خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |