شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 6210 16:07 1393/08/04
فیلسوف فرانسوی درباره کیارستمی کتاب نوشت

فیلسوف فرانسوی درباره کیارستمی کتاب نوشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فیلسوف فرانسوی درباره کیارستمی کتاب نوشت

فیلسوف فرانسوی درباره کیارستمی کتاب نوشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کتاب «عدالت، عشق، زیبایی» اثر «ژان لوک نانسی» فیلسوف فرانسوی و مفسر سینمای عباس کیارستمی، با ترجمه افشین حفیظی و در موضوعات زیبایی، عدالت و عشق منتشر شد

.به گزارش ایرنا، این کتاب شامل مجموعه سه سخنرانی در موضوع کلی زیبایی شناسی است که نانسی برای کودکان ۱۰ تا ۱۴ سال ایراد کرده است.

نانسی را در ایران بیشتر به دلیل تفاسیر و تحلیل هایش بر سینمای عباس کیارستمی می شناسند.

بخش افتتاحیه این کتاب یادداشت مفصل مترجم در شرح و بررسی منظومه فکری ژان لوک نانسی و معرفی کتاب های منتشر شده اوست. افشین حفیظی این کتاب را از روی برگردان انگلیسی آن به فارسی ترجمه کرده است. مترجم این کتاب به زبان انگلیسی، سارا کلیفت است.

نانسی در این کتاب درباره موضوعات گوناگون و در عین حال ناهمگونی بحث کرده است. از افلاطون تا آرنولد شوارتزنگر، بازیگر مشهور هالیوودی و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیای آمریکا، از امانوئل کانت تا «میکل آنجلو مریسی دا کاراواجو» نقاش ایتالیایی اواخر قرن ۱۶ و اوایل قرن ۱۷ و چهرهٔ شاخص سبک باروک در هنرهای تجسمی و همچنین از رولان بارت، فیلسوف و منتقد هنری قرن ۲۰ فرانسه، تا هری پاتر، در این کتاب سخن به میان می آید.

یکی از مهمترین ویژگی های این کتاب در مطرح کردن همین عمل نانسی، یعنی سخنرانی در موضوعات زیبایی شناسی و عدالت به زبان ساده و روان برای کودکان و نوجوانان است. در این کتاب مخاطب با فیلسوفی مواجه می شود که در مورد موضوعاتی مهم و اساسی، یعنی عشق، عدالت و زیبایی، برای نوجوانان سخن گفته و در ادامه به پرسش های آنان پاسخ می دهد و ذهن آنها را در سطح خودشان به اندیشیدن مشغول می کند. سادگی و روانی متن در ترجمه اثر نیز لحاظ شده است؛ نکته ای که می تواند مورد توجه فیلسوفان ایرانی نیز قرار گیرد.

این اثر با طراحی جلد ابراهیم حقیقی، با شمارگان هزار و ۸۰۰ نسخه، ۸۰ صفحه و قیمت پنج هزار و ۸۰۰ تومان از سوی نشر مرکز روانه کتابفروشی ها شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |