جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 198643 18:07 1401/08/20
فعال اقتصادی:حذف واسطه‌ها مهمترین مزیت هوشمندسازی قراردادها

فعال اقتصادی:حذف واسطه‌ها مهمترین مزیت هوشمندسازی قراردادها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فعال اقتصادی:حذف واسطه‌ها مهمترین مزیت هوشمندسازی قراردادها

فعال اقتصادی:حذف واسطه‌ها مهمترین مزیت هوشمندسازی قراردادها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک فعال اقتصادی با بیان اینکه آگاهی‌دهی و دانش در حوزه سرمایه‌گذاری موجب بهبود و پیشرفت در این حوزه می‌شود، گفت: میزان شناخت مکفی از بازارهای سرمایه‌گذاری زمینه ساز پیشرفت و توسعه و برد می‌شود.

سید مهداد خاتمی اظهار داشت: در عصر انقلاب صنعتی چهارم که هر روزه داستان‌های سرگیجه‌آوری از کسب درآمد افراد توسط رمزارز ها شنیده می شود. اگر بخواهیم آن را به عنوان یک چشم انداز بلند مدت بررسی کنیم، باید بگویم که اگر شما مبلغ هزار دلار را در سال ۲۰۱۳ در بیت کوین سرمایه گذاری می کردید، دارایی شما امروز به میزان ۴۰۰ هزار دلار ارزش داشت.

وی افزود: تعدادی از کوین‌های جایگزین (آلتکوین) که به جمع ۱۰ توکن برتر بازارسرمایه راه پیدا کرده‌اند، در سال های اخیر توانسته بودند بیش از یک هزار درصد افزایش قیمت را تجربه  کنند.

این فعال اقتصادی با یادآوری یک جمله طلایی عنوان کرد: در راستای تحقق و دستیابی به سعادت باید از پل آگاهی عبور کرد بنابراین در بسترهای آماده مربوط به آموزش باید جامعه علاقه‌مند آب دیده و با تجربه شوند.

وی ادامه داد: عدم آگاهی در بازارمالی سرمایه با آمادگی و دانش و آموزش از بین می‌رود و باید در سبد های استیکینگ و کم ریسک تعریف انجام شود.

خاتمی گفت: در بازار مالی رابطه برد-برد تعریف نشده و همیشه طرفی برد دارد که میزان شناخت مکفی را از بازار دارد.

وی تاکید کرد: نبود زیرساخت قانونی به شفاف سازی نحوه واردات، خرید و فروش و عدم آگاهی برای استفاده از دستگاه های استخراج رمزارز با راندمان پایین و همچنین نبود بازدارندگی جریمه‌های در نظر گرفته شده برای ماینینگ غیرمجاز از نقاط ضعف قوانین و مقررات جاری کشور است.

این فعال اقصادی ادامه داد: این در حالی است که سود حاصل از بیت کوین را باید محاسبه کرده و هزینه بالای انرژی همچنین خسارت استفاده از ماینر یا همان دستگاه استخراج ‌کننده رمز ارز دیجیتالی سبب شده تا بسیاری از افراد به سمت استفاده از این نوع کسب درآمد روی آورند حتی به شکل غیرقانونی از آن بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که تمام سیستم واردات و صادرات کشور در بستر قرارداد هوشمند قرار گیرد چند مزیت اساسی به همراه خواهد داشت که برای همه مثمر ثمر و مفید است.

خاتمی حذف واسطه‌ها را از مزایای هوشمندسازی قراردادها دانست و گفت: اصلی‌ترین ویژگی قرارداد هوشمند، خود مختار بودن آن است. تنظیم و اجرای آن‌ها احتیاج به واسطه ندارد و فقط طرفین قرارداد در آن دخیل‌اند.

وی اضافه کرد: قابل اعتماد بودن نیز از دیگر مزایای این نوع قرارداد به شمار می رود. استفاده از سیستم رمزنگاری و اجرای در یک بستر غیرمتمرکز و توزیع شده،‌ احتمال تقلب، گم شدن و فسخ یک طرفه قرارداد را از بین برده است.

این فعال اقتصادی امنیت را از دیگر مزایای قراردادهای هوشمند عنوان کرد و گفت: سیستم رمزنگاری احتمال هک شدن قرارداد و سرقت داده‌های آن‌ را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌ها در زمینه مزیت قراردادهای هوشمند امری مهم و مورد توجه است، خاطر نشان کرد: با استفاده از قرارداد هوشمند برای انجام معاملات دیگر نیازی به پرداخت هزینه به دفاتر اسناد رسمی،‌ بنگاه‌های معاملات ملکی و هر نوع واسطه‌ دیگر نخواهد بود.

خاتمی گفت: تنوع نیز از دیگر مزایای قراردادهای هوشمند به شمار می رود. طیف گسترده‌ای از قراردادهای هوشمند قابل اجرا هستند و می‌توان با توجه به نوع معامله یکی از آن‌ها را انتخاب کرد و این موارد دلایل محکمی برای بلاکچینی شدن سیستم تجارت کشور است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |