جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 163138 12:52 1400/09/04
فعالیت 935 واحد صنعتی راکد در سال جاری

فعالیت 935 واحد صنعتی راکد در سال جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فعالیت 935 واحد صنعتی راکد در سال جاری

فعالیت 935 واحد صنعتی راکد در سال جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، علی رسولیان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه اظهارداشت: رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به شدت پیگیر راه‌اندازی واحدهای راکد و تعطیل شده در سطح کشور هستند که از این تعداد ۱۰ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشتند و در تلاش هستیم این واحدها افزایش ظرفیت پیدا کنند.

وی بیان کرد: حدود چهار هزار و ۳۲۰ طرح صنعتی در کشور در داخل نواحی صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات هستند که امیدواریم با تامین تسهیلات و کمک به رفع مشکلات در زمینه زیرساخت‌ها و موضوعات مختلف این واحدها هرچه سریعتر به بهره‌برداری رسیده و اشتغال خوبی را در کشور ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: یکی دیگر از اهداف در حال پیگیری بحث ایجاد کارگاه‌های کوچک برای افراد توانمند و اصناف تولیدی در سطح کشور است که حدود یک‌هزار و ۹۰۰ واحد کارگاهی امسال در حال ساخت است و ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان نیز ۷۰ واحد کارگاهی آماده بهره‌برداری شده و در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

رسولیان ادامه داد: منابعی که برای تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده از چند مسیر انجام می‌شود و یکی از آنها طرح "تام" با ابتکار وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از محل منابع واحدهای بزرگ صنایع معدنی در بانک‌هاست و استان‌ها برای سرمایه در گردش می‌توانند از طریق بانک‌های صنعت، معدن و تجارت استفاده کنند و منابع تبصره ۱۸ نیز ابلاغ و سهم مشخصی برای صنایع در نظر گرفته شده که امیدواریم به مرحله اجرایی برسد و بخش صنعت بتواند از آن استفاده کند.

وی گفت: مهمترین بخش نیز منابع داخلی بانک‌هاست که بانک‌ها حتما باید سهم صنعت را افزایش دهند زیرا اشتغالی که صنعت ایجاد کرده و نقش موثری که در توسعه اقتصادی کشور داشته بسیار ممتاز و قابل توجه بوده و باید منابع لازم را به این موضوع اختصاص دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی به دلیل هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان و مرزهای دریایی و بندر مهم چابهار دارد اما از لحاظ صنعتی دارای مشکلاتی است که نیازمند برنامه ریزی است.

وی اظهارداشت: برنامه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد و خود وزیر به جد پیگیر این موضوع هستند بحث آمایش منطقه است که ظرفیت‌های قابل توسعه که می‌تواند باعث ایجاد اشتغال بیشتر در استان شود شناسایی شود.

رسولیان گفت: خوشبختانه واحدهای خوبی در شهرک های صنعتی و کارگاهی سیستان و بلوچستان در حال راه‌اندازی است و متعهد شدیم تا زمین مورد نیاز، آب، برق و زیرساخت‌ها را تامین کنیم زیرا این واحدهای تولیدی می‌توانند محصولات خود را در بازار داخلی و خارجی بفروش برسانند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |