پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12955 15:00 1394/03/06
فعالیت 20 درصد صنایع کوچک با کمتر از نصف ظرفیت

فعالیت 20 درصد صنایع کوچک با کمتر از نصف ظرفیت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فعالیت 20 درصد صنایع کوچک با کمتر از نصف ظرفیت

فعالیت 20 درصد صنایع کوچک با کمتر از نصف ظرفیت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

2000 میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک پرداخت می شود

گروه تولید: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از توافق با بانک صنعت و معدن برای پرداخت 2000 میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک از طریق معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت و معدن که اخیرا ایجاد شده خبر داد.

محمد علی سید ابریشمی روزچهارشنبه، دراولین همایش بانکداری صنایع کوچک با اشاره به دو بخش مهم فعالیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال‌های گذشته اولویت اول بر ایجاد زیرساخت‌ها برای فعالیت واحد‌های صنعتی بوده است.

وی با اشاره به ایجاد معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت و معدن گفت: براین اساس انتظار داریم که در سال جاری 2000 میلیارد تومان تسهیلات از این طریق در اختیار صنایع کوچک قرار گیرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 20 درصد از صنایع کوچک با ظرفیتی کمتر از 50 درصد کار می‌کنند، اظهار کرد: مهم‌ترین کار برای رفع این مشکلات دسترسی واحد‌ها به تسهیلات مورد نیاز است در حال حاضر یک چک برگشتی یا اقساط عقب‌ افتاده باعث می‌شود واحد‌های صنعتی دیگر نتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: معاونان ما در استان‌ها از نظر کارشناسی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با تمام توان در اختیار بانک صنعت و معدن هستند تا بتوان بخشی از مشکلات واحد‌های صنعتی را حل کرد.

وی افزود: در حال حاضر 130 هزار هکتار زمین در اختیار ماست و 942 شهرک صنعتی در این زمین‌ها مصوب هستند که از این تعداد 751 مورد از آنها در حال حاضر فعال و در حال بهره‌برداری هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که 62 هزار قرار‌داد برای واحد‌های مستقر در شهرک‌ها قرار دارد، اظهار کرد: از مجموع بیش از 80 هزار واحد صنعتی در کشور 31 هزار و 500 واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که عمده این واحد‌ها صنایع کوچک بوده به‌طوری که متوسط تعداد کارکنان آنها 22 نفر و در عین حال متوسط زمین در اختیار هر واحد حدود 4800 مترمربع است.

سید ابریشمی با بیان این‌که کارهای توسعه‌ای همچنان انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر 50 هزار هکتار زمین صنعتی در اختیار داریم که 30 هزار هکتار آن به ما واگذار شده و از این مساحت در حدود 16 هزار هکتار آن واحد‌های صنعتی مستقر شده‌اند و تعدادی نیز در حال ساخت‌وساز است.

وی با بیان این‌که اکنون اولویت اول سازمان به بخش دوم فعالیت یعنی حمایت از صنایع کوچک تبدیل شده است، گفت: ما تقریبا فاز اول را پشت سر گذاشته‌ایم البته اینگونه نیست که بگوییم کار اتمام یافته و دیگر نیازی به ایجاد زیرساخت نداریم، اما با توجه به این‌که بسیاری از واحد‌های صنعتی در سال‌های اخیر به دلایل مختلف دچار مشکلاتی شده‌اند، اولویت ما رفع این مشکلات است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان این‌که در سال‌های 84 تا 1392 فعالیت تعداد زیادی از واحد‌های صنعتی متوقف شد، گفت: دلایل اصلی این موضوع افزایش نرخ ارز با شیب زیاد و واردات بی‌رویه بود که علاوه بر ایجاد مشکلات نقدینگی برای خرید مواد اولیه توسط واحد‌ها بخشی از بازار آنها نیز از دست رفت و به همین دلیل دیگر نتوانستند ادامه دهند یا ظرفیت خود را از دست دادند.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |