پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 160212 15:04 1400/08/11
فعالیت‌های تولیدی در آمریکا با کمبود مواد اولیه دچار بحران شد

فعالیت‌های تولیدی در آمریکا با کمبود مواد اولیه دچار بحران شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فعالیت‌های تولیدی در آمریکا با کمبود مواد اولیه دچار بحران شد

فعالیت‌های تولیدی در آمریکا با کمبود مواد اولیه دچار بحران شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، فعالیت‌های تولیدی در ایالات متحده طی ماه اکتبر کاهش یافت و همه بخش های صنعت این کشور از طولانی شدن بی سابقه فرایند تولید به علت کمبود مواد اولیه خبر دادند.

این امر نشان می‌دهد که مشکلات زنجیره‌های تامین همچنان فعالیت های اقتصادی آمریکا را در اوایل سه ماهه چهارم 2021 محدود کرده است.

نظرسنجی موسسه مدیریت عرضه (ISM) که روز دوشنبه منتشر شد، به تعدیل تقاضا در بحبوحه افزایش قیمت‌ها اشاره کرد، به طوری که میزان سفارش‌های جدید به پایین‌ترین حد در 16 ماه گذشته رسید. با این حال، تقاضا همچنان قوی است چرا که موجودی‌های خرده‌فروشی کماکان رو به کاهش است و روند تولید باید ادامه یابد.

در گزارش این مؤسسه آمده است: شرکت ها و تامین کنندگان همچنان با تعداد بی سابقه ای از موانع برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده دست و پنجه نرم می کنند.

دولت آمریکا هفته گذشته گزارش داد که به دلیل کمبودهای گسترده مرتبط با همه‌گیری کرونا، اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم با کمترین سرعت در بیش از یک سال گذشته رشد کرد.

رایان سویت، اقتصاددان ارشد در مؤسسه تحلیلی مودی در وست چستر، گفت: فشار در زنجیره‌های تأمین ایالات متحده کاهش نمی‌یابد و خطر نزولی شدن نمودار تولید ناخالص داخلی در کوتاه‌مدت و همچنین خطر صعودی شدن نرخ تورم را ایجاد می‌کند.

شاخص ملی فعالیت کارخانه ها ISM از 61.1 در ماه سپتامبر به 60.8 در ماه گذشته کاهش یافت. خوانش بالای 50 نشان دهنده افزایش تولید که 12 درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد، می باشد.

بر اساس این گزارش، اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که این شاخص به 60.5 کاهش خواهد یافت.

مؤسسهISM  گزارش داد که 26 کالا در ماه اکتبر کمبود عرضه داشتن که برخی از آنها به مدت 13 ماه متوالی کمبود را تجربه کردند. این در حالی بود که تعداد این کالاها در ماه سپتامبر 24 مورد بود.

بر اساس این گزارش، اقتصاد آمریکا با کمبود مواد اولیه در همه صنایع دست و پنجه نرم می کند چرا که زنجیره های تامین جهانی همچنان مسدود هستند. محدودیت‌های عرضه با موج جدید کرونای دلتا در تابستان، به‌ویژه در جنوب شرقی آسیا، بدتر شد. ازدحام در بنادر چین و ایالات متحده نیز باعث تاخیر در ارسال مواد اولیه برای کارخانه ها و خرده فروشان شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |