چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8254 15:49 1393/10/03
فستيوال آليس مونرو متحول می‌شود

فستيوال آليس مونرو متحول می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فستيوال آليس مونرو متحول می‌شود

فستيوال آليس مونرو متحول می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

جشنواره‌ای كه هر سال با نام آلیس مونرو و براي تجليل از موفق‌ترين شهروندان هوران كانتی کانادا برگزار می‌شد، سال آينده شاهد تغييرات بزرگی خواهد بود.

به گزارش مهر، فستیوال آلیس مونرو در سال ۲۰۰۳از سوی جامعه تاریخی وینگهام و اِریا به وجود آمد تا بتواند از مجموعه آثاری كه توسط این نویسنده برنده جایزه نوبل خلق شده‌اند تجلیل كند. این فستیوال در سال ۲۰۰۹وارد وقفه‌ای شد كه به مدت سه سال به طول انجامید، اما بار دیگر در سال ۲۰۱۲به‌عنوان فستیوال نویسندگان و خوانندگان آلیس مونرو راه‌اندازی شد.
به گفته سازمان‌دهندگان و برگزاركنندگان، این فستیوال طی سه سال گذشته موفق به خلق برنامه‌های ویژه ادبی، جذب بازدیدكنندگان بین‌المللی و همچنین رشد شركت در مسابقه داستان كوتاه سالانه به میزان ۵۰۰درصد شده است. خود آلیس مونرو در پاییز سال ۲۰۱۳موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد و بعد از آن سهام‌داران این فستیوال گرد هم آمدند تا بتوانند از فرصت به وجود آمده با شهرت بین‌المللی در حال افزایش خانم مونرو برای پیش‌برد و توسعه اقتصادی فستیوال استفاده كنند. این فستیوال بار دیگر برای مراسم سال ۲۰۱۵خود یك تاریخ برگزاری و نامی جدید انتخاب خواهد كرد.
فستیوال داستان كوتاه آلیس مونرو مراسمی سه روزه است كه مختص حمایت از نویسندگان در حال رشد است تا بتوانند در همان قالب ادبی كه جایزه نوبل ادبیات را برای مونرو به ارمغان آورد یعنی داستان کوتاه موفق شوند و مخاطبان بیشتر كسب كنند. این فستیوال تحت مدیریت مری وولف و مری براون در اولین آخر هفته ماه ژوئن سال ۲۰۱۵بین روزهای پنجم تا هفتم برگزار می‌شود.
كارن استوارت كه در حال حاضر مسئولیت مدیریت این فستیوال را بر عهده دارد و به زودی آن را ارایه خواهد كرد گفت: فستیوال به خاطر سرمایه‌گذاری وزارت آموزش، دانشگاه‌ها و كالج‌ها در سال ۲۰۱۵فرصت خواهد داشت تا نویسنده‌های مشهور داستان كوتاه را به خود جذب كند. مدیران این وزارت به طور افتخاری مسئولیت رهبری فستیوال را بر عهده خواهند داشت. این تغییر ساختاری باعث رشد فستیوال به روش‌های جدید و مختلف می‌شود. مری براون و مری وولف كه در دوران هدایت كتاب‌فروشی ویلج در بی‌فیلد فستیوال محبوب نویسندگان بی‌فیلد را نیز به راه انداخته بودند می‌توانند مدیران فوق‌العاده‌ای باشند. روابط آن‌ها در زمینه نشر كتاب می‌تواند به نقش‌های جدیدشان بسیار كمك كند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |