جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 141402 15:34 1400/02/25
فزایش قیمت بنزین تکذیب شد

فزایش قیمت بنزین تکذیب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فزایش قیمت بنزین تکذیب شد

فزایش قیمت بنزین تکذیب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، موضوع قیمت بنزین برای مردم آنچنان اهمیت دارد که هر اظهارنظری می‌تواند باعث واکنش نسبت به آن شود.

اینبار نیز اظهار نظر یکی از نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری باعث شده تا شایعه گرانی بنزین بر سر زبان‌ها بیافتد و در فضای مجازی دست به دست شود.

یکی از نامزدهای انتخاباتی، در جریان ثبت نام اعلام کرده بود که قیمت بین‌المللی بنزین ۲۰ هزار تومان است و از همین رو باید در نحوه توزیع یارانه آن بازنگری شود تا افرادی که خودرو ندارند از این یارانه محروم نباشند.

همین اظهارنظرها کافی بود تا زمزمه افزایش قیمت بنزین دوباره مطرح شود.

موضوعی که البته از همان ابتدا مشخص بود واقعیت ندارد، زیرا تغییر در قیمت و نحوه سهمیه‌بندی بنزین بر عهده هیات دولت است. حتی در آخرین مورد تصمیم افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن، تصمیم در جلسه سران سه قوه گرفته شد تا اهمیت این موضوع مشخص شود.

بنابراین صرف اینکه یک نامزد انتخابات آن هم در شرایط ثبت نام و پیش از تایید صلاحیت در باره این موضوع اظهار نظر کند، نمی‌تواند باعث تغییر در قیمت و نظام سهمیه‌بندی باشد.

در همین مورد، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با تکذیب افزایش قیمت بنزین، اعلام کرد که تصمیمی برای گرانی بنزین اعلام نشده است.

«مهدی اسماعیلی» با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، ادامه داد: پس از آن توسط رئیس جمهوری ابلاغ می شود.

وی افزود: در حال حاضر این موضوع نه در دولت و نه در مجلس مطرح نیست.

ایران در حال حاضر روزانه ۶۰ میلیون لیتر بنزین یارانه ای به قیمت هزار و ۵۰۰ تومان در کشور توزیع می‌کند. این در حالی است که مصرف بنزین حدود ۸۰ میلیون لیتر در روز است.

بنزنی به اصطلاح آزاد نیز با قیمت ۳ هزار تومان به فروش می رسد. این در شرایطی است که با توجه به افزایش قیمت دلار در کشور و همچنین رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت واقعی بنزین بسیار بیشتر است و در واقع بنزین آزاد تنها هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کمتری نسبت به بنزین سهمیه‌ای دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |