جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 168909 15:57 1400/10/21
فروش طلای ضرابخانه استرالیا رکورد زد

فروش طلای ضرابخانه استرالیا رکورد زد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فروش طلای ضرابخانه استرالیا رکورد زد

فروش طلای ضرابخانه استرالیا رکورد زد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، فروش ماهانه سکه و شمش طلای پرث مینت در دسامبر ۵۲.۷ درصد کاهش یافت و به ۵۴ هزار و ۸۶۱ اونس رسید که پایین‌ترین میزان از اوت بود و بر مبنای سالانه ۲۸.۶ درصد کاهش داشت. با وجود کاهش فروش در ماه میلادی گذشته، فروش طلای پرث مینت در کل سال ۲۰۲۱ به یک میلیون و ۵۰ هزار و ۲۴۲ اونس رسید که بالاترین آمار سالانه در یک دهه گذشته بود. مجموع دارایی طلای این ضرابخانه چهار درصد در سال ۲۰۲۱ رشد کرد.

فروش محصولات نقره این ضرابخانه در دسامبر ۱۳.۲ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۲۹۳ اونس رسید که بالاتر از یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۵۹۸ اونس در اونس در نوامبر و حدود ۸۴ درصد بالاتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بود. مجموع دارایی نقره این ضرابخانه در مدت ۱۲ ماه گذشته ثابت بود.

جردن الیسئو، مدیر محصولات مورد عرضه و تحقیقات سرمایه گذاری پرث مینت گفت: بیش از ۱۹ میلیون اونس نقره در محصولات ضرب شده در سال ۲۰۲۱ فروش رفت.

قیمت معاملات نقدی اونس طلا در بازار جهانی در دسامبر حدود ۳.۱ درصد رشد کرد و نقره حدود ۲.۱ درصد افزایش داشت. اما قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ که بهبود رشد اقتصادی، سرمایه گذاران را متقاضی دارایی‌های پرریسک کرد و علاقه به دارایی‌های امن ضعیف شد، حدود ۳.۶ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، پرث مینت که متعلق به دولت ایالت استرالیای غربی است، عمده طلای استخراج شده در استرالیا را که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان طلای جهان است، پالایش می کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |