پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 139861 15:59 1400/02/11
فروردین امسال 30 هزار تن شکر توزیع شد

فروردین امسال 30 هزار تن شکر توزیع شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فروردین امسال 30 هزار تن شکر توزیع شد

فروردین امسال 30 هزار تن شکر توزیع شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، سعید صارمی اظهار داشت: در فروردین ماه ۳۰ هزار تن شکر به بازار تزریق و تاکنون نیز ۷۰ هزار تن دیگر برای تنظیم بازار توزیع شده که در مجموع آمارها نشان می دهد در ۴۰ روز نخست سال جاری ۱۰۰ هزار تن از این محصول برای فروش عرضه شده است.

وی با بیان اینکه تامین شکر از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می شود، خاطرنشان کرد: حداقل ۵۰ درصد از این محصول در بازار برای فروش موجود است و با قیمت مصوب هشت هزار و ۷۰۰ تومان به وفور در دسترس عموم قرار دارد.

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع احتکار کالا برای فروش با قیمت بالاتر، خاطرنشان کرد: برای توزیع مناسب این محصول نیاز به نظارت بیشتر وجود دارد و به همین دلیل از توزیع کنندگان در استان ها درخواست کردیم برای تنظیم بازار و توزیع عادلانه، شکر را به کاسبان امین برای فروش تحویل دهند و بازرسی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

به گفته صارمی، تحویل و فروش شکر در فروشگاه های زنجیره ای نیز به طور دقیق ثبت می شود و به همین دلیل در عرضه کالا خللی ایجاد نمی کند.

پیش از ماه رمضان از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام شد که بر اساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع ٢٤٠ هزار تُن از سه نوع کالای برنج، شکر و روغن برای تنظیم بازار ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفته است که توزیع ٣٠ هزار تُن برنج وارداتی، ٣٠ هزار تُن شکر و ١٨٠ هزار تُن روغن از طریق شبکه‌های توزیع کشور از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، مراکز اصناف منتخب با قیمت مصوب بر اساس برنامه، عملیاتی شده است.

بر همین اساس توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان بلافاصله بعد از تنظیم بازار پایان سال ٩٩، عملیاتی شد و وقفه‌ای در اجرای طرح ایجاد نشده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، هیچ محدودیتی برای توزیع کالاهای اساسی مردم وجود ندارد و در صورتی که تشخیص داده شود بازار نیاز به کالا دارد اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

ستاد تنظیم بازار نیز اعلام کرده بود که قیمت تحویل شکر سفید تولید داخل درب کارخانه به ازای هر کیلوگرم به شکل یکسان برای مصارف صنف، صنعت و خانوار معادل ۶ هزار و ۶۵۰ تومان و برای مصرف‌کننده در بسته بندی‌های یک کیلوگرمی هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

براساس مصوبه‌های پیشین، با توجه به تغییر اولویت ارزی شکر از گروه یک به دو، مقرر شده قیمت‌گذاری این کالای تولید داخل توسط انجمن ذی‌ربط و بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |