پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 131340 10:02 1399/11/12
فرابورس شرط بازگشت شرکت‌های اخراجی به بازار زرد را اعلام کرد

فرابورس شرط بازگشت شرکت‌های اخراجی به بازار زرد را اعلام کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فرابورس شرط بازگشت شرکت‌های اخراجی به بازار زرد را اعلام کرد

فرابورس شرط بازگشت شرکت‌های اخراجی به بازار زرد را اعلام کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، زهرا زارع در برنامه تلویزیونی به وقت تحلیل با اشاره به ملاک‌های طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه گفت: در طبقه‎‌بندی جدید که در تاریخ 30 دی‌ماه انجام شد 13 شرکت در تابلوهای بازار پایه جابه جا شدند، 9 شرکت از تابلو زرد به تابلو نارنجی، 3 شرکت از تابلو نارنجی به تابلو زرد و یک شرکت از تابلو نارنجی به تابلو قرمز بازار پایه منتقل شدند.

به گفته مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس ایران، رتبه‌بندی شرکت‌های بازار پایه بر اساس ماده 21 دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل‌ و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران (شرکت سهامی عام) انجام شده است و شرکت‌ها بر اساس سطح افشای اطلاعات و ارائه صورت‌های مالی طبقه‌بندی می‎‌شوند.

وی همچنین عنوان کرد که از سال 1396 طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه در حال انجام است و تاکنون 8 بار این رتبه‌بندی انجام شده و معیارهای آن تغییر نکرده است.

زارع با بیان اینکه عدم ارائه اطلاعات در زمان‌های تعیین‌شده از سمت اعضای هیات مدیره شرکت‌ها علاوه بر تخلف از دستورالعمل افشا، تخلف از ماده 45 قانون بازار نیز به شمار می‌رود، اظهار کرد: شرکت‌ها از زمانی که ثبت نزد سازمان بورس می‌شوند ملزم به رعایت دستورالعمل افشای اطلاعات هستند و این طبقه‌بندی نافی مسئولیت‌های هیات‌مدیره شرکت‌های بازار پایه در قبال ارائه اطلاعات نیست، چراکه اعضای هیات‌مدیره باید حساسیت‌های لازم را نسبت به انتشار به موقع اطلاعات مطابق با مهلت‌های زمانی تعیین‌شده رعایت کنند.

مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس همچنین در خصوص شرکت‌هایی که از تابلو زرد بازار پایه به تابلو نارنجی منتقل شده‌اند، گفت: در مورد این شرکت‌ها صرفا دامنه نوسان از 3 درصد به 2 ‏درصد کاهش یافته است و در رتبه‌بندی شرکت‌ها به کیفیت ارائه اطلاعات ورود نمی‌شود؛ ضمن آنکه شرکت‌هایی که از تابلو زرد منتقل می‌شوند در ‏صورتی که در ادامه بتوانند معیارهای حضور در این تابلو را کسب کنند، مجددا به تابلو زرد ارتقا خواهند یافت. ‏



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |