جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 167482 11:13 1400/10/09
فرآیندهای خدمات دامپزشکی با زمان‌بندی معین به بخش خصوصی اعلام می شود

فرآیندهای خدمات دامپزشکی با زمان‌بندی معین به بخش خصوصی اعلام می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فرآیندهای خدمات دامپزشکی با زمان‌بندی معین به بخش خصوصی اعلام می شود

فرآیندهای خدمات دامپزشکی با زمان‌بندی معین به بخش خصوصی اعلام می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، «سیّدمحمّد آقامیری» سرپرست این سازمان، در دیدار با تشکل‌های فعال در بخش دام، طیور و آبزیان و تأمین کنندگان دارو و مواد بیولوژیک دامپزشکی؛ بر نقش مهم نظارت بهداشتی این سازمان در تمامی فرآیند تولید، تاکید کرد و افزود: این به معنای برنامه‌ریزی سازمان دامپزشکی کشور برای حضور در بخش تولید نیست، بلکه به مفهوم «حمایت از سرمایه‌گذاری» و «استمرار تولید» برای سرمایه‌گذارانی است که سرمایه خود را در چرخه تولید و کمک به تحقق امنیت غذایی گذاشته‌اند.

وی با اعلام اینکه از تجربیات خود در حوزه اقتصادی به نفع بخش خصوصی، در سازمان دامپزشکی کشور استفاد‌ه خواهد کرد، افزود: با توجه به اهمیت زمان ارائه خدمت به تولیدکنندگان در بخش خصوصی، یکی از موارد مهمی که در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است، افزایش سرعت در ارائه خدمات به بهره برداران و شفافیت فرآیندهای خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای انجام فرآیندهاست.  در این رابطه، از کلیه دفاتر ستادی و استانی سازمان دامپزشکی، خواسته شده که فرآیندهای ارائه خدمات و مدت زمان لازم برای انجام آن را به زودی اعلام کنند.

آقامیری در عین حال افزود: البته در رابطه متقابل سازمان دامپزشکی کشور به عنوان یک سازمان حاکمیتی و متولی حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی و همچنین تشکل‌ها و تولیدکنندگان بخش خصوصی انتظارات دوجانبه و به حقی وجود دارد که باید توأمان مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور در خصوص انتظارات تشکل‌ها افزود: جزییات مشکلات بخش خصوصی در جلسات آینده و به صورت دیدارهای جداگانه و تخصصی با تمامی تشکل‌های ملی بررسی خواهد شد و از آنجا که به مشورت و خرد جمعی، باور راسخ و جدی دارد، سعی می‌شود که قبل از صدور دستورالعمل‌های سازمانی برای فعالین بخش خصوصی دامپزشکی با دریافت ملاحظات، از نقطه نظرهای مشورتی تشکل‌ها نیز استفاده شود و تا جایی که برخلاف قوانین و مقررات و تهدید بهداشت عمومی نباشد، به آن نظرات مشورتی، عمل خواهد شد.

آقامیری تصمیم به ایجاد شورای مشورتی در سازمان دامپزشکی کشور با زیرمجموعه ای از کمیته‌ها و کارگروه‌ها که به زودی ابلاغ خواهد شد؛ را نیز در راستای تصمیم‌گیری بر مبنای باور به خردجمعی برشمرد.

وی در همین دیدار و در نخستین گام خود، از همه تشکل‌ها خواست که موانع مهم و دست و پاگیر خود را با ملاحظه " عنصر قانونی "، اعلام کنند؛ تا در اسرع وقت نسبت به بازنگری آنها در جهت رفع موانع تولید و توسعه فعالیت فعالین این بخش، تدابیر لازم اتخاذ گردد.

در بخش دیگری از این دیدار صمیمی، نمایندگان تشکل‌های حاضر، دیدگاه‌ها و سؤالات خود را مطرح کردند و آقامیری نیز به پرسش‌های آنها پاسخ داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |