سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 6447 16:05 1393/08/10
فارن پالیسی:  نتانیاهو شهامت حمله به ایران را ندارد

فارن پالیسی: نتانیاهو شهامت حمله به ایران را ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
فارن پالیسی:  نتانیاهو شهامت حمله به ایران را ندارد

فارن پالیسی: نتانیاهو شهامت حمله به ایران را ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

برخلاف ادعاهای اخیر نتانیاهو در مقابل تقابل نظامی با ایران، او شهامت کشیدن ماشه نهایی علیه ایران را ندارد.

به گزارش ایسنا، سایت خبری فارن پالیسی در گزارشی نوشت: نتانیاهو شهامت کافی برای تقابل رو در روی نظامی با ایران را ندارد و شمشیر جنگ اسراییل علیه ایران همواره نوعی بازی سیاسی بوده و از واقعیت به دور است. آن چه واقعیت دارد آن است که اسراییل ظرفیت نظامی لازم برای یک حمله استراتژیکی مناسب علیه ایران و تاسیسات هسته‌اش را ندارد. البته نیروی هوای اسراییل شاید قادر باشد بخشی از تاسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند اما به طور حتم با مشکل جدی روبه رو خواهد شد. در صورت حمله هوایی اسراییل به تاسیسات هسته‌ای ایران،‌ نتیجه آن نا مشخص است.

اسراییل پیش‌تر نیز در حمله هوایی به تاسیسات هسته‌ای عراق در سال 1981 و نیز حمله به سایت هسته‌ای سوریه،‌ با موفقیت روبه رو بود،‌ اما نباید این نکته را فراموش کرد که اسراییل در عراق و سوریه تنها لازم بود که یک هدف مشخص را نابود کند که شرایط در ایران کاملا متفاوت است.

در ادامه این گزارش آمده است: حمله هوایی اسراییل به تاسیسات هوایی ایران،‌ شاید بتواند برنامه هسته‌ای این کشور را به مدت چند ماه یا حداکثر 1 سال کند کند،‌ اما این اقدام رهبر و مقامات ایرانی را به ادامه این روند تشویق می‌کند و به آن‌ها بهانه می‌دهد که به صورت علنی و برای حفظ امنیت خود در مقابل اسراییل به دنبال ساخت بمب هسته‌ای باشند، به همین دلیل بود که اخیرا ً برخی از شورای امنیت ملی اسراییل به صورت عمومی نگرانی‌های خود را درباره تهدیدهای نتانیاهو علیه ایران را ابراز کردند.

برخی از تندروهای صهیونیستی معتقدند که با حمله اسراییل به ایران، آمریکا نیز وارد عمل می‌شود و کار را تمام می‌کند، اما هم بوش و هم اوباما بارها اعلام کردند که این اتفاق رخ نخواهد داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |