جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 118520 09:23 1399/08/17
عوارض 4 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا بر کالاهای آمریکایی

عوارض 4 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا بر کالاهای آمریکایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عوارض 4 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا بر کالاهای آمریکایی

عوارض 4 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا بر کالاهای آمریکایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا از هفته آینده بر 4 میلیارد دلار از واردات آمریکایی به تلافی تعرفه‌های آمریکا بر هواپیماسازی بوئینگ عوارض وضع می‌کند.

اکثر دولت های اتحادیه اروپا از وضع عوارض بر کالاهای آمریکایی حمایت کرده‌اند. جو بایدن، کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی نزدیک شده است ولی ترامپ تا 20 ژانویه رئیس جمهور آمریکا خواهد بود و آزادی عمل زیادی برای افزایش عوارض بر کالاهای اروپایی خواهد داشت مانند کاری که با هواپیما سازی ایرباس انجام داد.

رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا ماه گذشته هشدار داد هر گونه عوارض اروپایی باعث پاسخ متقابل آمریکا خواهد شد و ترامپ تهدید کرده به سختی تلافی خواهد کرد. بروکسل وضع عوارضی را که مجوز آن را در ماه گذشته از سازمان تجارت جهانی گرفت، عامل فشار مهمی در مذاکرات برای پایان دادن به مشاجره ای می‌داند که در 2004 آغاز شد. به گفته یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا این عوارض از روز سه‌شنبه یا چهارشنبه اجرایی خواهد شد.

واشنگتن در اکتبر 2019 بر هواپیماهای ایرباس و سایر محصولات اروپایی از پنیر گرفته تا زیتون عوارض وضع کرد. آمریکا ادعا می‌کند وضع عوارض اروپا هیچ پایه قانونی ندارد ولی مقامات اروپا می‌گویند تنها مرجعی که صلاحیت تصمیم‌گیری دارد سازمان تجارت جهانی است و این سازمان هم ماه گذشته مجوزوضع عوارض را صادر کرده است.

هر دو طرف یکدیگر را به نقض قوانین سازمان تجارت جهانی متهم می‌کنند و مصمم هستند موضع خود را در مذاکرات احتمالی حفظ کنند. اگر بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد، اقدامات سریعی برای رفع موانع رابطه با بروکسل برداشته خواهد شد و مذاکرات در مورد یارانه‌های هواپیما آغاز می‌شود چون بایدن سعی دارد یک جبهه متحد در برابر چین بسازد.

عوارض اتحادیه اروپا هواپیماهای آمریکایی و قطعات آنها، میوه، خشکبار و سایر محصولات کشاورزی و بسیاری کالاهای دیگر را شامل می‌شود. آمریکا اجازه دارد بر 7.5 میلیارد دلار از کالاهای اروپایی عوارض وضع کند ولی هنوز از کل سرمایه خود استفاده نکرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |