شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7614 13:45 1393/09/11
علی معلم:  سینما برای نظام؛ بچه خودی نیست

علی معلم: سینما برای نظام؛ بچه خودی نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
علی معلم:  سینما برای نظام؛ بچه خودی نیست

علی معلم: سینما برای نظام؛ بچه خودی نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

       معلم با انتقاد از اینکه اجازه داده نمی‌شود سینما به‌طور طبیعی کارش را انجام دهد، گفت: ما دارای یک سینمای تقلبی و سفارشی هستیم که هر کسی از راه رسیده؛ دستی بر آن کشیده است

.

به گزارش ایلنا؛ در سلسله نشست‌های نسبت سینمای ایران که بعداز ظهر دیروز(10 آذر) سومین دوره‌ی آن در حوزه هنری برگزار شد؛ علی معلم و ابوالحسن داوودی شرکت داشتند.

معلم در این نشست؛ به عدم اثر گذاری اهالی فرهنگ و هنر در تصمیم‌گیری‌ها اشاره کرد و گفت: زاویه‌ای که بین اهالی سینما و فضای حاکمیتی ایجاد شده؛ موجب عدم تاثیرگذاری و دخالت این افراد در تصمیم‌گیری‌های کلان شده است.

وی به اختلاف دیدگاه‌های موجود اشاره کرد و ادامه داد: نظر رئیس‌جمهور یا معاون رئیس‌جمهور در مورد یک فیلم تنها به عنوان یک مخاطب دارای ارزش است. نظر رئیس‌جمهور بدون اینکه به یک دستورالعمل تبدیل شود؛ تاثیرگذار نخواهد بود.

این منتقد سینما با بیان این مطلب که ما به دولت وکالت فرهنگی ندادیم، ادامه داد: دولت استخدام می‌شود توسط مردم برای اینکه زمینه‌هایی که لازم است را فراهم کند تا گروه‌های اجتماعی فعالیت کنند. فعالیت ما فقط هشدار اجتماعی است و پالوده‌سازی باید صورت گیرد باید همه گروه‌های فکری و اجتماعی نظر بدهند و از یک جریان طبیعی؛ عرضه و تقاضا به وجود آید.

معلم افزود: سینما درکنار نظام نیست و به‌عنوان یک بچه خودی به حساب نمی‌آید به همین دلیل از رسالت اصلی خود که بیان دیدگاه‌های فلسفی،‌ هنری، سیاسی و اجتماعی است؛ فاصله گرفته است. درصورتیکه در دیگر کشورها سینما با جایگاهی که دارد بسیاری از مسائل را مطرح می‌کند و توانسته جانشین بسیاری از ابزارهای دیگر برای دولت‌ها برای بیان برخی حرف‌ها شود.

این منتقد سینما با انتقاد به رفتارهای سلیقه‌ای نسبت به ساخت فیلم، گفت: هرکس انتظار دارد بنابه انتظار خود در یک فیلم حرفی را بزند که به نفع یا ضرر عده‌ای باشد. آنها یک مدل سینما اجتماعی را می‌خواهند که در آن تنها به تکه انداختن به یک قشر خاص بسنده می‌شود.

وی با بیان این مطلب که؛ ما فیلم سیاسی با مضمون واقعی سیاسی نداریم، ادامه داد: درصورتیکه در فیلم دیدگاه‌های مخالف و جدی مطرح نشود؛ سینما رسالت خود را انجام نداده است.

وی؛ سینمای ایران را «حقیر» دانست و افزود: در دوران قبل از انقلاب فیلمی برای قشر کارگر و سطح پایین ساخته می‌شد که هم‌اکنون نیز همان مدل سینما ادامه پیدا کرده است.

زیر تیتریک

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور :

ورود دانش‌آموزان دیرآموز به مدارس عادی از سال 94

در نشست خبری روز جمعه 11 آذر که در سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت 12 آذر روز معلولین برگزارشد، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امسال با همکاری معاونت آموزش ابتدایی برای دانش آموزان دیر آموز یا هوش مرزی برنامه ریزی کرده‌ایم تا سال آینده در مدارس عادی خدمت بگیرند و تحصیل کنند گفت: در حال حاضر طرح آزمایشی سنجش قبل از دبستان را نیز آغاز کردیم تا بتوانیم این دانش آموزان را زودتر شناسایی کنیم. قبلا طرح سنجش تابستان برگزار می‌شد اما اکنون یک فرصت هفت ماهه از بهمن ماه تا مهر سال آینده داریم تا بتوانیم مداخلات لازم را برای این گروه قبل از ورود به مدرسه داشته باشیم.

به گزارش جهان اقتصاد ، با بیان اینکه یکی از شاخص‌های کیفیت نظام آموزشی توجه به تفاوت‌های فردی است، اظهار کرد: تفاوت‌های فردی در نظام خلقت و جوامع انسانی به وضوح دیده می‌شود.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد 10 درصد جمعیت جوامع معمولا با دیگران متفاوت هستند به عنوان مثال با افراد کم توان ذهنی دارای معلولیت جسمی و حرکتی، مبتلا به اختلالات یادگیری،‌ تیزهوش و غیره مواجه هستیم. در نظام آموزشی ما نیز به این تفاوت‌های فردی توجه شده و تشکیلات سازمان استثنایی نشان دهنده آن است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |