جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 7645 13:52 1393/09/12
علی جنتی در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری‌های اسلامی:  جهان اسلام از کمبود دانش رسانه‌ای و شکاف اطلاعاتی رنج می‌برد

علی جنتی در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری‌های اسلامی: جهان اسلام از کمبود دانش رسانه‌ای و شکاف اطلاعاتی رنج می‌برد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
علی جنتی در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری‌های اسلامی:  جهان اسلام از کمبود دانش رسانه‌ای و شکاف اطلاعاتی رنج می‌برد

علی جنتی در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری‌های اسلامی: جهان اسلام از کمبود دانش رسانه‌ای و شکاف اطلاعاتی رنج می‌برد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

انتشار هدف‌دار اطلاعات و بهره‌گیری انحصاری از رسانه و فضای مجازی سبب شده رسانه‌های غربی؛ اسلام و مسلمین را در راستای منافع و اغراض خاص خود معرفی و زمینه بدفهمی درمورد اسلام را فراهم کنند.

اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی برای مقابله با دشمنان نیازمند نهایی کردن فرآیند تجدید ساختار خبرگزاری بین‌المللی اسلامی (iina) و اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی(idu) و تاسیس شبکه ماهواره‌ای است.

به گزارش ایلنا؛ دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری‌های اسلامی دقایقی پیش(امروز؛ چهارشنبه ۱۲ آذر) با حضور وزرای کشورهای اسلامی، علی جنتی(وزیر ارشاد) و اسحاق جهانگیری(معاون اول رئیس‌جمهور) برگزار شد.

جنتی در این مراسم اظهار داشت: ما در شرایطی در اینجا گردهم آمده‌ایم که جهان اسلام و بویژه منطقه خاورمیانه با چالش‌های فراوانی در زمینه افراطی‌گری، خشونت،‌ تروریسم، تجاوز نظامی، نقض حاکمیت ملی کشورها،‌ اشغالگری و کشتار بیرحمانه کودکان، زنان و مردان بیگناه روبروست.

وی افزود: این شرایط نگرانی‌های عمیقی را در میان امت اسلامی ایجاد کرده. مایه بسی تاسف است که بسیاری از این جنایات به نام اسلام و با هدف مخدوش ساختن چهره پاک اسلام صورت می‌گیرد.

وزیر ارشاد با اشاره به جنایاتی که ازسوی رژیم اشغالگر صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین انجام می‌شود؛ ادامه داد: قصاوت‌ها و ویرانگری‌های کم‌نظیری که چندی پیش در غزه و کشتار وحشیانه شهروندان عادی رخ داد؛ مصداق مشخص این جنایت‌های تکان‌دهنده است.

جنتی تصریح کرد: اقدامات این رژیم مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است. متاسفانه شاهد سکوت جامعه بین‌المللی و دوائر مدعی صلح و حقوق بشر هستیم. اکنون نیز رژیم صهیونیستی یکبار دیگر به نقض حریم قدس شریف و تلاش فزاینده برای یهودی‌سازی این شهر مقدس و نابودسازی آثار تمدنی آن دست زده است.

وی به اقدامات تروریستی در عراق و سوریه اشاره کرد و افزود: آثار ویران‌کننده‌ای بر مردم بیگناه و زیرساخت‌های این دو کشور بجا مانده و این نگرانی وجود دارد که گسترش اقدامات گروه‌های افراطی و تروریستی؛ تهدید بیشتری را نسبت به امنیت و ثبات منطقه ایجاد کند و آنچه که تاسف‌بار است انجام این اعمال وحشیانه تحت نام مقدس اسلام است.

وزیر ارشاد تصریح کرد: از آنجا که اکثریت مسلمانان اعمال مبتنی بر افراط‌گرایی و خشونت این گروه را محکوم می‌کنند؛ امروز بیشتر از گذشته ضرورت مقابله با این گروه‌ها و ایدئولوژی‌های خطرناک این گروه‌ها که هیچ ارتباطی به اسلام ندارند؛ وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که این جنایات موجب تقویت اسلام‌هراسی بویژه در رسانه‌های غربی شده، ادامه داد: ادعاهای گروه‌های تروریستی در زمینه منتصب کردن خود به دین مبین اسلام اکنون توسط رسانه‌های غربی منتشر می‌شود که موجب تفرقه در بین امت اسلامی و افزایش جنگ‌های ویرانگر می‌شود که اکنون نییز شاهد آن هستیم.

جنتی با تاکید بر اینکه مسئولیت مشترک ما امروز بسیار سنگین است؛ تصریح کرد: در این شرایط نگران‌کننده‌؛ جهان اسلام هیچ اندازه نیاز به وفاق وحدت و همکاری نداشته است. باید بدانیم که قدرت امت اسلامی در وحدت آن است.

وزیر ارشاد ادامه داد: چالش‌های جهانی و منطقه‌ای که امروز متوجه جهان اسلام است؛ واکنش جمعی ما را طلب می‌کند و سازمان همکاری‌های اسلامی می‌تواند به نقش محوری خود در زمینه‌ی ارتقای همبستگی اسلامی براساس اصول و اهداف عالیه مندرج در منشور شدت ببخشد.

وی با تاکید بر اتکای همکاری و همبستگی کشورهای عضو ادامه داد: اعضای سازمان باید اقدامات متنوع و متعددی برای موفق کردن امیدها و انتظارات امت اسلامی صورت دهد و با ارتقای کارآمدی به یک بازیگر نقش‌آفرین در قبال تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: سازمان بخش جدایی ناپذیر از تلاش جامعه اسلامی برای رسیدن به صلح و توسعه در خلال دهه‌های گذشته بوده و انتظار می‌رود بر تلاش‌های خود برای تحقق همگرایی رسانه‌ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام اضافه کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |