جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 5186 09:53 1393/06/23
علی اسلامی بیدگلی در گفتگو با جهان اقتصاد:  بازار تا2هفته دیگر منتظر می ماند/ بهترین فرصت برای خرید

علی اسلامی بیدگلی در گفتگو با جهان اقتصاد: بازار تا2هفته دیگر منتظر می ماند/ بهترین فرصت برای خرید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
علی اسلامی بیدگلی در گفتگو با جهان اقتصاد:  بازار تا2هفته دیگر منتظر می ماند/ بهترین فرصت برای خرید

علی اسلامی بیدگلی در گفتگو با جهان اقتصاد: بازار تا2هفته دیگر منتظر می ماند/ بهترین فرصت برای خرید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

این روزها بازار سرمایه بازتاب دهنده نتایج چندین رخداد است.افت تدریجی قیمت سهام در بازار اگر چه با شدت کمتری نسبت به ماههای گذشته مواجه است اما همچنان امید به آینده در بازار سرمایه وجود دارد.

علی اسلامی بیدگلی در گفتگو با خبرنگار جهان اقتصاد با اشاره به اینکه حجم معاملات سهام در بازار نسبت به روزهای رونق بازار با افت معنی داری مواجه است،عنوان کرد:معامله گران بازار سهام در حالی انتشار گزارش های عملکردی شش ماهه شرکت ها را انتظار می کشند که هنوز این دوره به پایان نرسیده است. از اینرو سرمایه گذاران با تامل بیشتری به این گزارش ها می نگرند تا پس از رصد دقیق آنها با دیدگاه روشن تری سرمایه گذاری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه رخدادهای کنونی بازار سرمایه را تکرار انتظارات سنتی بازار در دوره های فعلی دانست و گفت:بطور معمول در اواخر مرداد ماه و شهریور ماه هر سال به تبع برگزاری فصل مجامع شرکت های بورسی حجم معاملات بازار سهام با کاهش مواجه می شود.

این در حالی است که ورودی حجم نقدینگی جدید به بازار سهام نیز بسیار محدود شده و سرمایه گذاران خرد و کلان با احتیاط بیشتری در بازار گام برمی دارند.

رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری آرمان آتی نرخ جذاب سود سپرده های بانکی را تنها رقیب جدی بازار سهام در شرایط فعلی عنوان کرد و افزود:اغلب سرمایه گذاران خرد و حقیقی بازار سهام ترجیح می دهند با نرخ های جذابی که در بازار پول پیشنهاد می شوند در ازای تحمل ریسک کمتری نسبت به بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند.

از سویی دیگر نهاد های سرمایه گذاری و حقوقی های بازار از جمله صندوق های سرمایه گذاری و بازنشستگی نیز با مشکل کمبود نقدینگی مواجه  هستند.

منابع پولی این نهاد ها یا از طریق افزایش سرمایه و یا از محل سود تقسیمی شرکت های سرمایه پذیر تامین می شود واین در حالی است که به دلیل کاهش حجم وصول مطالبات این نهاد ها و در عین حال عدم استقبال از افزایش سرمایه شرکت های سرمایه گذاری ، ورودی منابع پولی برای این نهادها با محدودیت جدی مواجه است.

به گفته اسلامی بیدگلی تاخیر زیاد در پرداخت سود های تقسیمی و نیز افزایش حقوق و دستمزد در کنار تغییرات برنامه زمان بندی پرداخت سود های تقسیمی مجامع شرکت های سرمایه پذیر در صندوق های بازنشستگی و سرمایه گذاری منجر به محدودیت منابع پولی برای حقوقی های بازار شده است.

وی افزود:این روزها بورس تهران به دلیل عدم تعادل در عرضه و تقاضا با کاهش قیمت سهام و حجم معاملات مواجه شده و این در حالی است که امید بسیاری به بهبود شرایط  بازار سهام با بهبود یافتن شرایط اقتصادی و سیاسی و در عین حال استخراج گزارش های عملکردی شش ماهه دست کم از دو هفته آینده وجود دارد.

در عین حال با تعیین نرخ جدید بهره بانکی و کاهش آن متناسب با تورم جامعه امید می رود که جذابیت سرمایه گذاری در بازار سهام افزایش یابد.

به باور این کارشناس بازار سرمایه پابرجا بودن همچنان ابهام زمان اجرای دستورالعمل کیفی سازی بنزین در گروه پالایشی و بازگشایی نماد معاملاتی شرکت های این گروه، به احتمال فراوان افت قیمت سهام آنها را در پی خواهد داشت.کاهش قیمت سهام برای گروه پالایشی در حالی انتظار می رود که به دلیل افت طولانی مدت نماگرهای بازار سهام و ریزش متوسط نسبت قیمت بر درآمد کل بازار سهام ،چنین انتظاری در صورت باقی ماندن ابهام ها چندان غیر قابل رویت نیست.

اسلامی بیدگلی با نگاهی به فرصت های سرمایه گذاری در کشور همچنان بازار سرمایه را برترین گزینه قابل اتکا سرمایه گذاری در بلند مدت دانست و گفت:"با وجود توصیه هایی که سال گذشته بر عدم سرمایه گذاری در بازار سرمایه داشتم اما زمان کنونی را بهترین فرصت برای شناسایی و خرید سهام ارزنده در بورس می دانم و توصیه می کنم که سرمایه گذاران با دیدگاه بلند مدت به تدریج منابع پولی خود را در بازار سهام متمرکز کنند."



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |