جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2457 17:02 1393/03/23
علوي: وزارت اطلاعات با گروه‌هاي تروريستي بدون تعارف برخورد مي‌کند

علوي: وزارت اطلاعات با گروه‌هاي تروريستي بدون تعارف برخورد مي‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
علوي: وزارت اطلاعات با گروه‌هاي تروريستي بدون تعارف برخورد مي‌کند

علوي: وزارت اطلاعات با گروه‌هاي تروريستي بدون تعارف برخورد مي‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزير اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات نسبت به عناصر يا مجموعه‌ها يا گروه‌هاي تروريستي يا سرويس‌هاي تروريستي که بخواهند امنيت جمهوري اسلامي را به چالش بکشانند بدون تعارف برخورد مي‌کند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمود علوي در سخناني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، گفت: در حکومت امام زمان (عج) همه انسان‌ها از امنيتي پايدار توام با نشاط بهره مي‌برند؛ چرا که امنيت از يک سو حق طبيعي انسان‌هاست و از سوي ديگر امنيت بسترساز شکوفايي در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، علمي و ساير عرصه‌هاست.
سخنران پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي سايه‌اي از حکومت مقدس امام زمان (عج) است و يکي از رهاوردهاي آن بايد برقراري امنيت براي مردم باشد. امسال هم که مقام معظم رهبري آن را سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي ناميدند تحقق اين شعار در پرتو امنيت امکان‌پذير خواهد بود.
وزير اطلاعات با بيان اين‌که بدون امنيت، انديشه‌هاي فرهنگ‌ساز بارور نمي‌شود، گفت: بدون امنيت سرمايه‌گذاري نيز صورت نمي‌پذيرد زيرا سرمايه ترسو است و با احساس ناامني مي‌گريزد و رونق اقتصادي منوط به وجود امنيت پايدار است.
علوي با بيان اين‌که اگر بخواهيم فرهنگ ايماني حکم‌فرما شود بايد امنيت و اقتصاد را پويا و شکوفا کنيم، گفت: براي امنيت پايدار، فرهنگ پويا و اقتصاد شکوفا به هر سه عنصر بايد توجه شود و تحقق شعار امسال متوقف بر امنيت پايدار است.
سخنران پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران با تاکيد بر اين‌که در نظام اسلامي تامين امنيت بدون چارچوب نيست، گفت: دست دستگاه‌هاي امنيتي باز نيست که با هر شکل و روشي تامين امنيت کنند. تامين امنيت در نظام اسلامي بايد در چارچوب احکام شرع، اخلاق و قانون تنظيم شده باشد و اينکه گفته شود تامين امنيت در چارچوب شرع امکان‌پذير نيست توهين به کمال شرع مقدس اسلام است.
وزير اطلاعات ادامه داد: برابر شرع مقدس اسلام، زندگي خصوصي مردم حريم آنها محسوب مي‌شود و اسلام اجازه ورود به حريم خصوصي افراد را نمي‌دهد و اين شوخي‌بردار نيست.
علوي با بيان اين‌که کار وزارت اطلاعات توليد امنيت است، گفت: امنيت يک نعمت مجهول است و طبيعي است که توليدکنندگان اين نعمت مجهول، مجهول مي‌مانند و کار سربازان گمنام امام زمان (عج) همراه با خطرپذيري و انواع تهديد است لذا فداکاري لازمه کار آنهاست و به همين دليل مقام معظم رهبري کار آنها را مجاهدت خاموش ناميدند.
وي گفت: به لطف خدا نعمت توليد امنيت امروز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) ملموس و بسيار درخشنده است. امروز وزارت اطلاعات از يک سو وظيفه خود مي‌داند که براي مردم شهيدپرور ايران امنيت توليد کند و اين نحوه توليد امنيت از سوي ديگر بايد به گونه‌اي باشد که لبخند را بر روي لبان مردم بنشاند زيرا اسلام اجازه نمي‌دهد به بهانه امنيت، دل کسي شکسته شود بدون اينکه خودش زمينه اين کار را ايجاد کرده باشد. چنان‌که در حديثي آمده است گناه منهدم کردن خانه کعبه کمتر از شکستن دل مومن است.
وزير اطلاعات با بيان اين‌که وزارت اطلاعات امروز وظيفه خود را توليد امنيت در اين چارچوب مي‌بيند، ادامه داد: توليد امنيت در اين چارچوب سخت ولي دلپذير است، زيرا آرامش وجداني به توليدکنندگان آن يعني سربازان گمنام امام زمان (عج) مي‌بخشد.
وي گفت: امنيت پايدار امنيتي است که با همراهي شما مردم در جامعه تحقق پيدا کند. روزي ما جامعه اطلاعاتي 36 ميليوني داشتيم و امروز جامعه اطلاعاتي 76 ميليوني داريم و وقتي که مشارکت توسط همه مردم در توليد امنيت شود هزينه اين توليد امنيت کاهش پيدا مي‌کند و پايداري و پابرجايي آن افزايش پيدا مي‌کند.
سخنران پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران افزود: شرط مشارکت مردم در توليد امنيت اين است که به مردم عزيز توسط دستگاه اطلاعاتي و ساير دستگاه‌هاي خدمتگزار، بها داده شود. وقتي مردم احساس شخصيت کنند از ارتکاب کاري که شايسته شان آنها نيست خودداري مي‌کنند.
علوي گفت: وقتي ما به مردم‌مان بها بدهيم و براي آنها شخصيت قائل شويم همه آنها در توليد امنيت شرکت مي‌کنند و يک امنيت مردم‌بنيان، پايدار و استوار مي‌ماند.
وي اظهار کرد: وزارت اطلاعات خود را موظف به صيانت از آبرو و حرمت همه مردم از جمله مسئولين و مديراني که به مردم خدمت مي‌کنند و سرمايه نظام هستند، مي‌داند. از يک سو هوشيارانه از اينکه عناصر نامحرم دست به مسئوليت‌ها پيدا کنند جلوگيري مي‌کند و از سوي ديگر اگر مديري نادانسته مسير خطايي را طي کند با يک موضع صيانتي اشکال را به آنها متذکر و مسير آنها را تصحيح مي‌کند.
وزير اطلاعات گفت: در دولت تدبير و اميد که خواستگاه جناحي ندارد امروز دولت جمهوري اسلامي ايران متعلق به همه مردم و همه جناح‌هاي سياسي است، وزارت اطلاعات ابزار بالا بردن يک جناح و زمين زدن جناح ديگري نمي‌شود. ابزاري براي تقويت يک عده و تضعيف عده ديگر نمي‌شود. دست برادري را به همه جريان‌هايي که اصل نظام جمهوري اسلامي، قانون اساسي، اصل مترقي ولايت فقيه و شخص ولي فقيه را باور دارند دست برادري و صيانت مي‌دهد و از فعاليت همه آنها صيانت مي‌کند.
سخنران پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: اما وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) در برابر دشمنان نظام مظهر "اشدا علي الکفار" هستند. پنجه آهنين سربازان گمنام امام زمان (عج) امروز در گلوي دشمنان اسلام فرو رفته است و فرصت توطئه را از آنها سلب کرده است.
علوي گفت: امروز اگر مي‌بينيم امنيت بر اين سرزمين حکمفرماست به دليل اشراف اطلاعاتي هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان (عج) است. اگر يک بمب در گوشه کشور منفجر شود همه دنيا خبردار مي‌شوند اما با مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) اگر ده‌ها بمب خنثي شود کسي متوجه و مطلع نمي‌شود.
وي يادآور شد: وزارت اطلاعات نسبت به عناصر يا مجموعه‌ها يا گروه‌هاي تروريستي يا سرويس‌هاي تروريستي که بخواهند امنيت جمهوري اسلامي را به چالش بکشانند بدون تعارف برخورد مي‌کند. امروز اشراف اطلاعاتي وزارت اطلاعات بر سرويس‌هاي دشمن، شگردهاي آنها و عوامل آنها مثال‌زدني است. گاهي که افراد به مرحله‌اي مي‌رسند که وزارت اطلاعات ناچار عليه آنها اقدام مي‌کند، وقتي که مي‌خواهند منکر اقدامات به نفع بيگانه شوند، زماني که ايميل‌ها، جي‌ميل‌ها، مکالمات، پيامک‌ها و مبادلات آنها در محيط چت روبروي آنها گذاشته مي‌شود آن وقت تازه مي‌فهمند که هيچ چيز از ديد وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) پنهان نبوده است و ناچار به اعتراف مي‌شوند.
وي تصريح کرد: کشف گروه‌هاي تروريستي که انديشه‌هاي تروريستي دارند، در مدت‌هاي گذشته آنقدر فراوان بوده که کشف و خنثي کردن توطئه‌هاي آنها به امنيت پايدار کشور انجاميده است منتهي ما ذکر و اعلام آنها از طريق رسانه‌ها را مغاير با احساس امنيت مردم مي‌بينيم زيرا معتقديم مردم ما بايد هم امنيت و هم احساس امنيت داشته باشند.
سخنران پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: گاهي تصاوير برخي از اين گروهک‌هايي که انديشه‌هاي تروريستي داشتند، تجهيزات‌شان، تسليحات‌شان، تله‌هاي انفجاري‌شان و مواد منفجره‌شان که با آنها قصد انهدام برخي تاسيسات يا برخي از بزرگان ما را داشته‌اند کشف شده و اين تصاوير را خدمت مقام معظم رهبري ارائه کرده‌ام در يک مورد ايشان با شگفتي فرمودند آيا اينها تجهيزات يک گروه است؟ عرض کردم اينها بخشي از تجهيزات آنهاست. بخش ديگري از تجهيزات در کوه پنهان شده و به دليل انباشت برف در زمستان امکان آوردن آنها نيست و سربازان گمنام امام زمان منتظرند بعد از ذوب برف بروند آنها را بياورند.
وي تصريح کرد: اين گروه‌ها در مناطق مختلف شناسايي شده‌اند و مورد برخورد قرار گرفته‌اند. همه اين گروه‌ها زير نظر هستند و در آن لحظه‌اي که بايد اقدام کنند دستگاه اطلاعاتي با همکاري نيروهاي نظامي و انتظامي اقدام خود را انجام مي‌دهد و رخدادهاي ضدامنيتي را تدبير مي‌کند.
علوي گفت: امروز سربازان گمنام امام زمان دل به اين خوش دارند که خدا شاهد مجاهدت آنهاست و امروز دل‌خوشي آنها به لبخندي است که بر لبان مقام معظم رهبري بر اثر مجاهدت خاموش آنها مي‌نشيند. امروز دلخوشي آنها به آرامشي است که بر مردم عزيز ما در ايران اسلامي حکمفرماست و اميدواريم به برکت اين مجاهدت‌ها، بستر براي ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |