پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 161662 13:35 1400/08/24
علت ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی به چین اعلام شد

علت ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی به چین اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
علت ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی به چین اعلام شد

علت ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی به چین اعلام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، سیدعلی حسینی اظهار کرد: حدود 90 درصد حمل و نقل ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد، از این رو توسعه و تجهیز ناوگان دریایی کشور برای پیشرفت حمل و نقل دریایی بسیار واجب و حیاتی است.

وی با بیان این‌که در دنیا اجازه تردد و پهلوگیری به کشتی‌هایی که محیط زیست را آلوده می‌کنند،‌نمی‌دهد، افزود:‌ سال گذشته به همین دلیل مشکلاتی برای کشتی‌های ایرانی در تردد به بنادر چین به وجود آمد و با معطلی روبرو شدند.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی ایران باید به دوران اوج خود در دنیا برسد، بیان کرد: باید امکانات داخلی خود را به منظور ساخت کشتی‌های بزرگ توسعه ببخشیم تا بتوانیم در داخل کشور شناورهای جدید بسازیم و در عین حال شرایط مناسب را برای خرید کشتی‌های مدرن فراهم کنیم.

حسینی افزود: باید شناورهای جدید، مدرن و پیشرفته جایگزین کشتی‌های ایرانی که از طول عمر بالا برخوردار هستند، شوند تا بتوانیم به جایگاه قبلی ایران در صنعت کشتیرانی و نیز حمل و نقل دریایی دنیا نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه در رابطه با دریای خزر باید رویه‌ای که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مدنظر قرار گرفته است، ادامه پیدا کند، عنوان کرد: فعالیت کشتی‌های رو-رو در دریای خزر مساله بسیار مهمی است که خوشختانه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مورد توجه قرار گرفته است و باید با کمک هرچه بیشتر بخش خصوصی نسبت به گذشته،‌ فعال‌تر شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران با اشاره به اینکه شناورهای رو-رو، موضوع پیچیده‌ای است که به سه بخش جاده ای، ‌ریلی و دریایی مربوط می‌شود، گفت: در حوزه شناورهای رو-رو باید به مقوله توسعه پسکرانه بنادر توجه کنیم چرا که این امر صرفا مساله دریایی نیست.

حسینی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی ایران طی دو سال آینده حداقل باید 8 فروند شناور رو-رو در دریای خزر داشته باشد، اظهار داشت: اگر قصد داریم نقش قابل توجهی در بازار حمل و نقل دریایی منطقه ایفا کنیم، امنیت جابجایی کالا را ارتقاء بخشیم و از بن بست کشورهای همسایه در شمال ایران خارج شویم، ضرروت دارد شناورهای رو-رو را فعال کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |