جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 171662 12:05 1400/11/16
علاقمندی دولت ترکیه برای همکاری انرژی با رژیم صهیونیستی

علاقمندی دولت ترکیه برای همکاری انرژی با رژیم صهیونیستی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
علاقمندی دولت ترکیه برای همکاری انرژی با رژیم صهیونیستی

علاقمندی دولت ترکیه برای همکاری انرژی با رژیم صهیونیستی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، وب سایت دیلی صباح گزارش کرد اردوغان در پرواز بازگشت از کی یف اوکراین به خبرنگاران گفت: ما می توانیم گاز طبیعی رژیم صهیونیستی را در کشورمان استفاده کنیم و فراتر از استفاده از آن، می توانیم برای انتقال آن به اروپا همکاری کنیم.

ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از تیرگی روابط در سال ۲۰۱۸ که ترکیه از رژیم صهیونیستی به دلیل فعالیتهایش در کرانه باختری و برخورد با فلسطینیان انتقاد کرده بود، در سالهای اخیر روابط پرتنشی داشته اند. رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود از ترکیه خواسته است از حمایت از حماس در نوار غزه دست بکشد. در سال ۲۰۱۸ ترکیه و  رژیم صهیونیستی سفرای یکدیگر را به دنبال درگیریها در مرز غزه که طی آن نیروهای اسرائیلی فلسطینیان را به شهادت رساندند، اخراج کردند.

در سال ۲۰۲۰ اردوغان اعلام کرد روابط بهتری با رژیم صهیونیستی می خواهد با این حال خاطرنشان کرد که سیاست رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان غیرقابل قبول مانده است. این دو کشور اکنون به دنبال ترمیم روابط و احتمالا همکاری در بخش انرژی هستند.

ایزاک هرتزوگ، رییس رژیم صهیونیستی اواسط ماه آینده به ترکیه سفر خواهد کرد. اردوغان اعلام کرد در این دیدار همکاری انرژی یکی از موضوعات مورد بحث خواهد بود.

نشریه صهیونیستی جروزالم پست ماه گذشته گزارش کرده بود آمریکا حمایت خود از خط لوله گاز طبیعی ایست مد از رژیم صهیونیستی به اروپا را متوقف کرده است. ترکیه در این برنامه حضور نداشت و برنامه مذکور مورد حمایت رژیم صهیونیستی، یونان و قبرس بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ترکیه مدتها با پروژه خط لوله ایست مد به دلیل این که آنکارا را از برنامه های انرژی در شرق مدیترانه به حاشیه می راند، مخالفت کرده بود. اردوغان در ژانویه اظهار کرده بود آمریکا از حمایت از پروژه خط لوله ایست مد به دلیل هزینه های بالای آن کنار کشید و تکرار کرد این پروژه نمی تواند بدون ترکیه انجام شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |