سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11653 14:06 1394/01/24
عقب‌نشینی ازمصرف کالای ایرانی چالش بزرگ صنعت لوازم خانگی

عقب‌نشینی ازمصرف کالای ایرانی چالش بزرگ صنعت لوازم خانگی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عقب‌نشینی ازمصرف کالای ایرانی چالش بزرگ صنعت لوازم خانگی

عقب‌نشینی ازمصرف کالای ایرانی چالش بزرگ صنعت لوازم خانگی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک فعال حوزه صنعت لوازم خانگی با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه کالای خارجی، خرید کالای داخلی را کاهش داده است، گفت: به‌شرط ساماندهی کالای وارداتی و افزایش خرید مردم، امکان جذب ۲هزار نیروی کار جدید را داریم.

امین منانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت بازار داخلی و حمایت از تولید داخل گفت: اگر بخواهیم موضوع حمایت از تولید را ریشه یابی کنیم، با چندین عامل ارتباط مستقیم دارد، یکی از عوامل به سالیان قبل بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم بر این باورند که اگر کالای خارجی استفاده کنند کیفیت مطلوب‌تری را امتحان خواهند کرد، اظهار کرد: متأسفانه برخی تصور می‌کنند یک کالای خارجی حتماً ظاهر و کیفیت بهتری نسبت به کالای تولید داخلی دارد. مسئله بعدی فضای تولید در کشور است. در سالهای قبل برخی تولید کنندگان به‌روز نبودند و برای کیفی‌تر شدن محصولات از دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا استفاده نمی‌کردند، همین مسئله باعث می‌شد مصرف کننده از مصرف کالای ایرانی عقب‌نشینی می‌کرد.

منانی با بیان اینکه مشکل فرهنگ سازی درباره استفاده از کالای ایرانی ریشه در سالهای قبل ما دارد، افزود: مجموعه عوامل کنار هم این باور را در ذهن مردم ایجاد کرده است که کالای خارجی برتری بیشتری نسبت به کالای ایرانی دارد.

قائم مقام گروه صنعتی انتخاب افزود: درحال حاضر درکشور محصولاتی داریم که اگر درمقابل کالای خارجی قرار گیرد نه تنها هیچ فاکتوری کمتر از آن ندارد، بلکه در بعضی آیتم‌ها نقاط قوت هم دارد. ایجاد باور جدید و مطلع کردن مردم نسبت به کیفت مطلوب کالا، کاری است که متأسفانه همه آن را از خود صنعتگران انتظار دارند.

منانی اظهار کرد: سیاست گذاری دولت و مسائل کشور تغییر جدی در جهت حمایت از تولید نداشته است. موضوعات بسیاری در حد مطالعه باقی مانده است و اقدام عملی خاصی صورت نگرفته است. در حال حاضر بسیاری از تبلیغات در کشور برندهای خارجی را رواج می‌دهند.

وی ادامه داد: درحال حاضر 3هزار نفر در مجموعه اسنوا مشغول فعالیت هستند. امکان جذب تا 2هزار نفر وجود دارد اما یکی از دلایل این است که واردات کالا باید کنترل شده باشد تا کالای ایرانی به فروش برسد.

وی اظهار کرد: حجم اندکی از واردات رسمی و حجم عظیم واردات غیررسمی یا قاچاق است. در هیچ گزارش رسمی نمی‌توانیم اعداد واقعی را ببینیم. استفاده از کالای مجموعه ما می‌تواند کمک بسیاری به صنعت فولاد و پلاستیک کشور باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |