پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 137395 21:26 1399/12/26
عضو هيئت مديره خانه بلاكچين ايران:  اگر دلسوز مملکت هستید به فکر التیام اقتصاد زخمی کشور باشید

عضو هيئت مديره خانه بلاكچين ايران: اگر دلسوز مملکت هستید به فکر التیام اقتصاد زخمی کشور باشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عضو هيئت مديره خانه بلاكچين ايران:  اگر دلسوز مملکت هستید به فکر التیام اقتصاد زخمی کشور باشید

عضو هيئت مديره خانه بلاكچين ايران: اگر دلسوز مملکت هستید به فکر التیام اقتصاد زخمی کشور باشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رمز ارز نوید بخش تحول اقتصادی در قرن ۲۱ است و فناوری نوظهوری است که فرصت های شگرفی برای اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت که نباید فرصت سوزی کرد.

به گزارش جهان اقتصاد، علی زنجانی مدير ارشد استراتژى و عضو هيئت مديره خانه بلاكچين ايران  گفت: آیا صِرف اینکه فناوری رمز ارز با چالش ها و خطراتی روبروست می تواند توجیه مناسبی برای ناديده گرفتن مزایای شگفت انگیز آن باشد؟!البته که پاسخ منفی است.

 زنجانی تاکید کرد: رمز ارز نوید بخش تحول اقتصادی در قرن ۲۱ است و فناوری نوظهوری است که فرصت های شگرفی برای اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت که نباید فرصت سوزی کرد.

 وی در عین حال با بیان اینکه وقتی فناوری نوظهوری با چنین استقبالی در جهان روبرو می شود نیاز به بررسی دقیق توسط کارشناسان این حوزه دارد بیان کرد: با شناسایی چالش های این حوزه و آگاه سازی مردم می توان نتایج عالی از آن به دست آورد .

 وی در ادامه تاکید کرد: آیا صِرف اینکه فناوری رمز ارز با چالش ها و خطراتی روبروست می تواند توجیه مناسبی برای ناديده گرفتن مزایای شگفت انگیز آن باشد؟!البته که پاسخ منفی است .

 وی اظهار کرد: دولتها، سیاستگذاران و نمایندگان مردم در مجلس به جای مقابله و سنگ اندازی در پیشرفت فناوری های نوین مثل رمز ارزها و بهره مندی مردم باید راهی برای به روز کردن خودشان پیدا کنند و فرصت‌سوزی نکنند؛ از این فرصت هم خودشان و هم مردم بهره ببرند .

 وی در عین حال بیان کرد: اگر دلسوز مردم هستید کمک کنید تا مردمی که آشنایی با این حوزه ندارند آگاه و مطلع شده و به درستی در این بخش وارد شوند تا همزمان به اقتصاد خانواده ها نیز کمک شود و در عین حال اقتصاد زخمی مملکت التیام یابد.

 وی تاکید کرد: دولت ها باید درب ها را باز کرده و با معرفی کارشناسان زبده ، به کسب درآمد مردم کمک کرده و در عین حال مراقب اموال آنها نیز باشند و اگر مسوولان صداقت در گفتار بعنوان حمایت از مردم دارند قانونی وضع کنند تا راههای خلاف را مسدود کنند نه اینکه راه های سود را از بین ببرند !

 زنجانی پیشنهاد کرد: دولت می تواند کارشناسان، مشاوران و سبدگردانان این حوزه را شناسایی کرده و به مردم معرفی کند.

مدير ارشد استراتژى و عضو هيئت مديره شركت دانش بنيان زنجيره بلوكى سبحان در عین‌حال تصریح کرد: باید دیر یا زود سوار بر این موج اقتصادی شویم و در دنیا اسمی به عنوان اولین کشور های متصل به رمز ارزها داشته باشیم.

 وی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: قیاس مع الفارق بورس و رمز ارز در مجلس و در نامه ای خطاب به ریاست جمهوری شده و این در حالی است که باید تاکید کنم بازار بورس و رمز ارزها قابل قیاس نیست .

 وی با بیان اینکه ماهیت رمز ارز ، غیرمتمرکز بودن آن است گفت: ۲۴ ساعته بودن، بدون معطلی در صف خرید و فروش و نقدشوندگی از فاکتورهای مهم در رمز ارزها محسوب می شود.

عضو هيئت مديره خانه بلاكچين ايران  گفت: قیمت ها در بازار رمزارز فقط بر اساس عرضه و تقاضا تغییر می کند و این در حالی است که خیلی ها اطلاعاتی از این بازار ندارند و در مقابل آن مقاومت میکنند‌.

عضو هيئت مديره خانه بلاكچين ايران  ادامه داد: اگر دولت محترم در حوزه بورس در ماه‌های گذشته اشتباهاتی فاحش کرده که موجب سقوط بازار سهام شده باید به این نکته مهم توجه کند که تغییرات قیمتی در محدوده رمز ارزها بر اساس میزان عرضه و تقاضا تغییر می‌کند.

وی  تاکید کرد: فناوری بلاکچین و رمزارزها بهترین راهکار تامین سرمایه برای کسب و کارهای نوآورانه هستند.

زنجانی همچنین  با اعلام خبرتولیددستگاه خودپرداز رمز ارزهای کاملا ایرانی گفت : فعالیت‌های ما تسهیل کردن خرید ارزهای دیجیتال برای مردم است و موفق شدیم اولین دستگاه "ای تی ام "،خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در ایران به ثبت برسانیم و کاملا این دستگاه کاربردی است.

وی افزود:  مردم می‌توانند با ارائه کارت بانکی، ارزهای دیجیتال را بدون هیچ گونه محدودیت و کارمزدی تهیه کنند، همچنین زمانی که نیاز به پول دارند می‌توانند در سطح شهر از این دستگاه می‌توانند استفاده کنند و این دستاورد کارکنان این شرکت بوده است.

 زنجانی گفت :  نسل دوم دستگاه‌های خودپرداز برای رمز ارزهای دیجیتال ساخته شد و  با رونمایی از این دستگاه شاهد ظهور نسل سوم دستگاه‌های خودپرداز هستیم. دستگاهی که به راحتی خرید و فروش همه رمزارزها را ممکن می‌کند.

عضو هیئت مدیره خانه بلاکچین ایران  افزود : با استفاده از این دستگاه خودپرداز جدای از امکان انتقال رمزارز خریداری شده به کیف پول مشتری می‌توان از آن برای صدور کیف پول کاغذی ، امن‌ترین نوع کیف پول رمزارز نیز استفاده کرد. این دستگاه نوید دهنده آینده‌ای روشن برای اقتصاد کشور به‌دلیل حرکت جهان به‌سمت استفاده از رمزارزها است.

زنجانى ادامه داد:تعدادى سفارش براى توليد و صادرات دستگاه از كشورهاى مختلف دنيا داشته ايم كه درحال بررسى و تنظيم قرارداد هستيم و اميدوارم با وضع قوانين درست از سوى بانك محترم مركزى بتوانيم خدمتگزار مردم شريف جمهورى اسلامى ايران نيز باشيم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |