پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 198888 20:41 1401/09/01
عضو هيئت رئيسه در اولین اجلاس دوره سوم مطرح کرد: شفاف‌سازي اولویت هیأت‌رئیسه اتاق اصناف تهران در دوره سوم

عضو هيئت رئيسه در اولین اجلاس دوره سوم مطرح کرد: شفاف‌سازي اولویت هیأت‌رئیسه اتاق اصناف تهران در دوره سوم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عضو هيئت رئيسه در اولین اجلاس دوره سوم مطرح کرد: شفاف‌سازي اولویت هیأت‌رئیسه اتاق اصناف تهران در دوره سوم

عضو هيئت رئيسه در اولین اجلاس دوره سوم مطرح کرد: شفاف‌سازي اولویت هیأت‌رئیسه اتاق اصناف تهران در دوره سوم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اولين اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران در دوره جديد با حضور علي توسطي رئيس و اعضاي هيئت رئيسه اتاق، قاسم نوده فراهاني رئيس اتاق اصناف ايران و اکثريت روساي اتحاديه هاي صنفي تهران در راستاي پيگيري مسائل و بررسي دستور جلسات مورد نظر امروز ۱آذر ۱۴۰۱در سالن اجتماعات اين اتاق برگزار شد.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، در ابتداي اين اجلاس علي توسطي، رئيس اتاق اصناف تهران ضمن قدرداني از تلاش هاي هيئت رئيسه قبلي اتاق بيان کرد: بدون شک هيئت رئيسه جديد اتاق در انجام مسئوليت هاي محوله با تسمک جستن از تجربيات و اقدامات هيئت رئيسه قبلي تمام تلاش خود را براي رفع چالش هاي مبتلابه اصناف و ارتقاي جايگاه آنها به کار خواهد گرفت.

رئيس اتاق اصناف تهران با اشاره به ناآرامي هاي اخير و تعطيلي واحدهاي صنفي گفت: خوشبختانه با همکاري اتحاديه هاي صنفي توانستيم ناآرامي ها را به نحو احسن مديريت و کنترل کنيم. اين تعطيلي ها در راستاي حفظ منافع در خطر واحدهاي صنفيو امنيت آنها در برابر صدمات احتمال بوده است. اين اتفاقات بدون شک نياز به تبيين، بررسي و تحليل دارد تا بتوانيم با پيش بيني تدابير لازم از وقوع برخي رويداداهاي ناخوشايند براي واحدهاي صنفي بويژه واحدهاي مستقر در بازار جلوگيري کنيم.

توسطي تصريح کرد: بدون شک آرامش و امنيت، خواسته اصلي و نياز تمام مردم و اصناف مي باشدکه براي تحقق آن و تامين امنيت کيان و آرامش مورد نياز ضمن هم انديشي با مراکز مرتبط تدابير لازم اتخاذ خواهد شد؛ همانگونه که در اتفاقات اخير کنترل و ساماندهي اصناف با محوريت اتاق اصناف مد نظر مراکز ذيربط قرار گرفت.

رئيس اتاق اصناف تهران با اشاره به اهميت کارکرد کميسيون هاي تخصصي اتاق اصناف گفت: ديدگاه هيئت رئيسه به کميسيون ها، کاملا تخصصي بوده و همفکري هاي لازم با روساي اتحاديه هاي صنفي به عنوان اعضاي اين کميسيون ها بر اساس حضور، علايق، تجربيات و تحصيلات آنها انجام مي گيرد.

رئيس اتاق اصناف تهران از راه اندازي کميسيون کسب و کارهاي نوين و دانش بنيان در اتاق اصناف تهران خبر داد و افزود: بسياري از صنوف از نبود برخي اطلاعات، اقدامات و آموزش هاي لازم در حوزه کسب و کارهاي نوين صدمات بسياري را متحمل شدند که براي جلوگيري از بروز اين اتفاق بر آنيم با آينده پژوهي، پيش بيني و تحليل و تبيين حوزه کسب وکارهاي نوين در کميسيون مربوطه اقدامات مورد نياز را انجام دهيم.

در ادامه اسماعيل کاظمي، نايب رئيس اول اتاق اصناف تهران در سخناني گفت: بهره مندي از خرد جمعي، اعتقاد و باور هيئت رئيسه اتاق مي باشد که دستيابي به آن در سايه وفاق و همدلي تمامي روسا، هيئت مديره اتحاديه هاي صنفي و هيئت رئيسه اتاق اتفاق خواهد افتاد.

وي تاکيد کرد: مسلما با وفاق، همدلي و اتحاد بيشتر بين هيئت مديره اتحاديه هاي صنفي و از سوي ديگر با هيئت رئيسه اتاق اصناف مي توان گام هاي موثر و بزرگي براي ارتقا و توسعه مجموعه اصناف برداشت؛ لذا نيازمند ارايه راهکارها، پيشنهادات و مطالبات روساي تمامي اتحاديه ها هستيم.

نايب رئيس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به موضوع برگزاري نمايشگاه هاي صنفي بيان کرد: طي جلساتي که با مراکز ذيربط انجام گرفته اميد داريم اختياراتي که از گذشته در اين خصوص به اتاق اصناف داده شده بالفعل گردد؛ نه اينکه حق و حقوق کسي پايمال شود بلکه سهم اتاق احقاق شود.

در ادامه حسين علي اکبري، نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران بيان کرد: اگر در مسائل و موضوعات مربوط به اصناف در کنار هم با وفاق و همدلي قرار نگيريم؛ مسلما ساير مراکز دولتي مشکلات زيادي براي جامعه اصناف پيش خواهند آورد همانگونه که تاکنون عمل کرده اند.

علي اکبري با انتقاد از عملکرد مراکز دولتي در قبال جايگاه اصناف افزود: متاسفانه در اجرا، سازمان ها و مراکز دولتي مرتب چالش هاي فراواني براي اصناف ايجاد کرده و مي کنند که اميدوارم با تدابير و خرد جمعي بتوانيم در اين راستا اقدامات کارسازي انجام دهيم.

نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران همچنين به موضوع ساماندهي مشاغل اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص ساماندهي اصناف با شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل در ارتباط با تفکيک پسماند رستورانداران هماهنگي هاي لازم جهت ارايه برخي مشوق ها صورت گرفته؛ ضمن اينکه براي نصب تابلوهاي سردرب مغازه ها و مراجعه افراد به اتحاديه ها در اين خصوص اقداماتي صورت گرفته است.

محمد فرجي عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران نيز در سخناني با تاکيد بر اتفاق نظر اعضاي هيئت رئيسه اتاق گفت: تمام هم و غم خود را وقف رفع و رجوع چالش هاي پيش روي اتاق اصناف تهران به عنوان خانه اصناف به کار خواهيم برد و در همين راستا شفاف سازي امور از مهمترين ارکان کاري ما خواهد بود.

همچنين حميدرضا رستگار ديگر عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران در صحبت هاي خود با تاکيد بر رعايت صداقت در کار بيان کرد: بايد در کمال صداقت مشکلات و مسائل اصناف مطرح و پيگيري شود. رمز موفقيت ما در اين عرصه تغيير رويکرد و مطالبات مان مي باشد که مي توانيم در قابل تخصصي سازي کميسيون هاي اتاق اصناف در اين راستا گام برداريم.

رستگار با عنوان اينکه طبق آمار ۹۰ درصد اختيارات اصناف از آنها سلب شده است تصريح کرد: متاسفانه آنچه در ماه ها و سال گذشته اتفاق افتاد اينکه دولت و مراکز دولتي بتدريج مسئوليت ها و جايگاه مان را از ما گرفته است.

وي افزود: در حال حاضر آن چيزي که سازمان ها و مراکز دولتي برايمان به جاي گذاشته اند تکاليفي مي باشد که بايد براي آنها انجام دهيم؛ لذا بايد با آشنايي و کمک گرفتن از قانون، حق خود و تکليف خودمان را باز ستانيم و اقدام کارساز را انجام دهيم که براي تحقق اين امر آموزش يکي از آيتم هاي مهم به حساب مي آيد.

پس از سخنراني اعضاي هيئت رئيسه، اجلاس وارد رسيدگي به دستور جلسه شد و اعضاي پيشنهادي کميسيون هاي تخصصي از سوي هيئت رئيسه معرفي و با اکثريت آرا به تصويب اجلاس رسيد.

لازم به ذکر است در جريان اين اجلاس به پاس قدرداني از تلاش و اقدامات هيئت رئيسه قبلي اتاق، با اهداي لوح تقدير و تجليل به عمل آمد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |