پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 10231 15:05 1393/11/24
عزم سازمان جهانی جهانگردی برای توسعه گردشگری در ایران

عزم سازمان جهانی جهانگردی برای توسعه گردشگری در ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عزم سازمان جهانی جهانگردی برای توسعه گردشگری در ایران

عزم سازمان جهانی جهانگردی برای توسعه گردشگری در ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) گفت: عزم این سازمان برای توسعه صنعت گردشگری در ایران بسیار جدی است و برای این موضوع برنامه ای ویژه در نظر دارد.

«طالب ریفاعی» که به ایران سفر کرده است، روز جمعه در حاشیه بازدید از آرامگاه فردوسی در طوس در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شهر مشهد افزود: مشهد شهر بسیار جذاب و دارای آثار فرهنگی بسیار است و به نظر من مشهد قلب ایران است.
وی با اشاره به این که فرهنگ و ادبیات ایران در مشهد شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: ای کاش در این سفر تمام مردم دنیا همراه من بودند تا از جاذبه های تاریخی ایران و مشهد لذت ببرند.
به گزارش ایرنا، ریفاعی به عزم جدی سازمان جهانی گردشگری برای کمک به ایران اشاره کرد و گفت: حضور من در ایران بدان معناست که سازمان جهانی گردشگری در نظر دارد صنعت گردشگری در ایران رونق بگیرد و در این مسیر حاضر است از تمام ظرفیت های خود برای معرفی ایران به مردم جهان استفاده کند.
دبیر کل سازمان جهانی گردشگری خاطر نشان کرد: مشهد ظرفیت های بسیاری در زمینه گردشگری دارد و باید با تبلیغات مناسب این ظرفیت ها را به مردم دنیا معرفی کنیم.
وی اظهار کرد: متاسفانه مردم دنیا اطلاعات زیاد در مورد جاذبه های گردشگری ایران ندارند و ما باید از طریق راه های مختلف این آگاهی را ایجاد کنیم.
دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفت: زیرساخت های گردشگری ایران طی سال های اخیر بسیار توسعه پیدا کرده و به نظر من اکنون زمان مناسبی است که گردشگران بسیاری از ایران بازدید کنند.
وی افزود: گردشگری پیام صلح، درک و صبر را برای تمام دنیا به ارمغان می آورد و ما امیدواریم با رونق این صنعت در تمام جهان، صلح در تمام دنیا حاکم شود.
مشهد در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده سفر دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی به این شهر می تواند زمینه ساز ارتقا و رونق صنعت گردشگری به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی و تاثیرگذار باشد.
ایران با محوریت مشهد به عنوان میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری ۲۰۱۷ نیز انتخاب شده است.
سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا یکی از نمایندگی های سازمان ملل با ۱۵۶ کشور عضو است که از سال ۱۹۴۵ میلادی تاکنون در خصوص ارتقای پایدار امور گردشگری در جهان فعالیت می کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |