جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 13253 14:12 1394/03/22
عرضه نفت رقیبان کاهش خواهد یافت

عرضه نفت رقیبان کاهش خواهد یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عرضه نفت رقیبان کاهش خواهد یافت

عرضه نفت رقیبان کاهش خواهد یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خوش بینی اوپک در گزارش ماهانه؛

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تازه ترین گزارش ماهانه خود، با رویکردی خوش بینانه به وضع رقبای خود پرداخته و معتقد است مازاد عرضه از سوی رقیبان به بازار کاهش می یابد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) ابراز اطمینان کرد که همزمان با افزایش تقاضا، رشد عرضه از سوی تولیدکنندگان خارج اوپک کاهش پیدا کند که به این صورت عرضه بیش از حد نفت در بازار کاهش خواهد یافت، علامتی که نشان می دهد استراتژی این سازمان مبنی بر صدور مجوز سقوط قیمت ها در حال جواب دادن است.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد عرضه تولیدکنندگان رقیب پس از افزایش در نیمه اول سال در نیمه دوم امسال کاهش خواهد یافت. تقاضای جهانی نفت نیز سریعتر از سال ٢٠١٤ رشد خواهد کرد.اقتصاددانان اوپک در این گزارش گفتند: عرضه بیش از حد کنونی در بازار احتمالا در ماههای آینده کاهش خواهد یافت.

در این گزارش همچنین آمده است که تولید اعضای اوپک در ماه می به دلیل افزایش تولید عراق و آنگولا و تولید بی سابقه عربستان روزانه ٢٤ هزار بشکه افزایش یافته است.اوپک سال گذشته به رغم سقوط قیمت ها با کاهش تولید خود مخالفت کرد و در عوض برای احیای سهم بازار در برابر تولیدکنندگان پرهزینه نفت آمریکا و دیگر نقاط جهان تلاش کرد.اوپک در نشست هفته گذشته نیز سیاست حفظ سهم بازار را ادامه داد.

اعضای کلیدی اوپک از زمان تغییر سیاست خود در سال ٢٠١٤ عرضه خود را افزایش داده اند و به گفته منابع ثانویه اوپک در ماه می روزانه ٣٠ میلیون و ٩٨٠ هزار بشکه نفت(تقریبا روزانه یک میلیون بشکه بیشتر از سقف ٣٠ میلیون بشکه) تولید کرد.

عربستان عامل اصلی مخالفت اوپک با کاهش تولید، اعلام کرد که عرضه نفت خود را در ماه می به ١٠ میلیون و ٣٣٠ هزار بشکه در روز(بالاترین سطح تا به امروز) رسانده است.

در این گزارش آمده است، اگر اوپک تولید خود را در سطح ماه می نگه دارد مازاد عرضه در بازار در نیمه دوم ٢٠١٥ به روزانه ٤٤٠ هزار تنزل خواهد یافت.

همچنین علامت دیگری که نشان می دهد استراتژی اوپک در کند کردن عرضه رقبا در حال جواب دادن است، این سازمان انتظار دارد که کشورهای خارج از اوپک امسال عرضه خود را روزانه ٦٨٠ هزار بشکه افزایش دهند که یک سوم رشد ثبت شده در سال ٢٠١٤ است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |