جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3028 13:13 1393/04/15
عرضه  بشکه میعانات گازی خانیگران در بورس انرژی

عرضه بشکه میعانات گازی خانیگران در بورس انرژی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عرضه  بشکه میعانات گازی خانیگران در بورس انرژی

عرضه بشکه میعانات گازی خانیگران در بورس انرژی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : 960بشکه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران امروز برای نخستین بار در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه و کشف قیمت می شود.
دکتر سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی با بیان این خبر گفت: شرکت ملی نفت امروز برای نخستین بار و پس از عرضه موفق میعانات گازی پالایشگاه ایلام، اقدام به عرضه  میعانات گازی پالایشگاه خانگیران در بورس انرژی خواهد شد

وی با بیان اینکه قیمت هر بشکه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران 2 میلیون 950 هزار ریال تعیین شده است، درباره نوع قیمت گذاری این محصول اظهار داشت: شرکت ملی نفت به عنوان عرضه کننده قیمت پایه را تعیین می کند و  خریداران و فروشندگان در یک نوسان 20 درصدی نسبت به قیمت پایه امکان رقابت با یکدیگر را دارند و بدین ترتیب در بورس انرژی قیمت هر بشکه کشف می شود.
حسینی افزود: مبنای معاملات عرضه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران به صورت ریالی است.
به گفته این مقام مسوول، پذیرش میعانات گازی پالایشگاه خانگیران همزمان با پذیرش میعانات گازی پالایشگاه ایلام و نفت خام در رینگ داخلی بورس انرژی، انجام گرفته بود اما بر اساس تصمیم شرکت ملی نفت ایران امروز برای نخستین بار اولین محموله میعانات گازی پالایشگاه خانگیران در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه شد.
آذرماه سال گذشته، بورس انرژی میزبان خریداران و فروشندگان میعانات گازی پالایشگاه ایلام بود تا برای نخستین بار در تاریخ کشور این محصول در چهارمین بورس کشور کشف قیمت شود.
در آن زمان، 3500 بشکه میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام در بورس انرژی عرضه شد که 3400 بشکه از آن به قیمت هر بشکه 2 میلیون 209 ریال به ارزش 7 میلیارد و 510میلیون ریال از طرف یکی از پالایشگاه های بخش خصوصی کشور خریداری شد و به این ترتیب نخستین عرضه محصولات نفت و گاز شرکت ملی ایران با موفقت به انجام رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |