جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 111408 15:14 1399/06/16
عربستان نفت خود را 1.40 دلار ارزان کرد

عربستان نفت خود را 1.40 دلار ارزان کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عربستان نفت خود را 1.40 دلار ارزان کرد

عربستان نفت خود را 1.40 دلار ارزان کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود را به آسیا برای محموله‌های ماه اکتبر پایین آورد که نشان می دهد بزرگترین صادر کننده نفت دنیا کاهش تقاضا برای سوخت را در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا پیش بینی می کند.

شرکت آرامکوی عربستان قیمت شاخص نفت خام سبک عرب را بیش از حد انتظار برای خریداران آسیایی پایین آورده است. این دومین ماه پیاپی است که عربستان قیمت نفت خود را برای فروش به آسیا کاهش می دهد. شرکت آرامکو قیمت بشکه های نفت سبک خود را به شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه هم پایین می آورد.

شرکت آرامکو قیمت محموله های نفت سبک برای فروش در آسیا در ماه اکتبر را 1.40 دلار در هر بشکه پایین آورده و به 50 سنت کمتر از شاخص منطقه ای رسانده است. انتظار می‌رفت این شرکت قیمت نفت خود را تنها یک دلار در هر بشکه کاهش داده و 10 سنت پایین‌تر از شاخص منطقه‌ای به فروش برساند.

تقاضای نفت در سال جاری میلادی به خاطر تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا، لغو پرواز خطوط هوایی و در خانه ماندن کارگران سقوط کرده است.

عربستان سعودی به همراه روسیه و سایر تولید کنندگان ائتلاف اوپک پلاس، تولید خود را کاهش داده و 10 درصد از عرضه جهانی نفت را از بازار خارج کرده اند. قیمت نفت نسبت به ماه آوریل بیش از دو برابر شده و به حدود 45 دلار در هر بشکه رسیده ولی هنوز هم 30 درصد پایین تر از آغاز سال جاری میلادی و قبل از بحران کروناست.

تقاضای نفت از طرف پالایشگاه ها به خاطر سوددهی پایین تبدیل نفت خام به بنزین و سایر سوخت ها کاهش یافته است. با وجود بهبود شرایط اقتصادی، افزایش نسبی تقاضا برای نفت از ذخایر انباشته شده تأمین شده نه عرضه نفت خام تازه.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |